Bilar



Den här dagen har verkligen börjat bra! Alla barnen var jättesega på morgonen och självklart låg vi efter i schemat redan efter frukosten. Tur dom har en superhjälte till au pair som lyckas få alla klara i tid ändå....... Monkey in the middle hann vi också med, innan jag plockade upp grannarna och körde alla ungar till skolan. Varpå jag gjorde dagens tabbe, totalglömde att plocka upp Teas kompis Julia, som jag alltid ska göra på onsdagar. Suck.

Åkte sedan in till Lafayette och besökte Noah's bagels, ett av mina favoritställen.. Med en bagel med creme cheese och en stor latte satt jag sedan i ett av rödljusen på Mt Diablo Blvd och i filen bedvid mej hade jag en gigantisk Chevrolet pickup. Jag såg INGENTING åt vänster för den var så stor! Och jag som tycker att min minivan är stor, fattar ni hur stor den bilen var? Det är något med Amerikaner och bilar, jag vet inte vad. Kör de inte Lexus så kör de BMW, och Porshe är också "normalt" att se här i Californien. Fräcka sportbilar är vardag här. Här om dagen berättade Andy för mej att en av våra granntomter köptes för ett par år sedan av en man som bor inne i Lafayette. Han rev ner kåken som stod på tomten och byggde ett stort garage. Därinne förvarar han sin samling. Sin bilsamling. Alla bilar är värda runt 100 000 dollar.. Tror inte att jag behöver kommentera det mer. Men! Häromdagen såg jag en gammal hederlig volvo 745 sladda (!!!) in på Bank of Americas parkering. För ett ögonblick kändes allt som vanligt och jag trodde jag var hemma på bates i Tidaholm igen.. Men icke.

Idag jobbar jag 7.15-8.45 & 11.30-16.00. Slutar ovanligt tidigt!!! (Hade jag vart hemma i Sverige hade det vart normalt att sluta 16.00. Nu förtiden är jag glad om jag slutar innan 18.30!)

Det är konstigt, jag tänkte bara skriva ett kort litet inlägg om Amerikaner och bilar, och ändå blev det hur mycket som helst..


Kommentarer
Postat av: Lars

Storleken på bil är i direkt proportion till storleken på dålig självkänsla, eller något liknande var det någon som sa, eller liknande.

2010-12-15 @ 23:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0