Fredag + Lördag



Fredag:
Det blev bara jag och josefine igår, Carro åkte till Tahoe och Madeleine jobbade sent.. Så vi drog till en nagelsalong i Orinda och fixade naglarna, sen åkte vi till Walnut Creek och gick på Cheescake Factory. Enda problemet var att det var världens kö, så när vi fick våran bling bling-grej som blinkar när vårt bord är klart, så var det typ 30-40 min väntetid. MEN! Redan efter 5 min blinkar den och vi blir asförvånade! Det visar sej att en amerikansk tjej (som bott i sverige i två år och pratar riktigt bra svenska) som Josefine känner lite löst och som jobbar på Cheescake, har fixat in oss före typ 20 andra bordsreservationer!!! W O W! Antar det är så det går till här i USA. Eliten går in först ;)

Vi delade på en asgo "spicy chicken with cashewnuts" och slog på stort med var sin cheescake till efterätt! Resten av kvällen spenderades hemma hos mej i "min" teater eftersom hela min värdfamilj var i SF över natten. Illgött! Drog några avsnitt av the Mentalist och käkade upp den andra halvan av våra cheescakes som vi tagit med oss hem. Sen slocknade vi bägge två framför storbilden, under den mysiga, pälsiga filten :P Vaknade upp mitt i natten och gick ner till poolhuset och la oss.

Lördag:
Vi vaknade tidigt, och istället för att ligga och slösa tid gick vi upp och gjorde oss iordning. Helt spontant åkte vi till Noah's bagels, köpte frukost (toasted plain bagel with cream cheese, large caffe latte with nonfat milk), och drog vidare till Target! SHOPPING! Josefine köpte sina julklappar, jag kompletterade mina med ytterligare några + massa kläder! Typ träningskläder, Jeans, tunika och en tjocktröja. Stackars min plånbok!! Nu sitter jag i Josefines rum, hon gör sej iordning för att åka till SF och jag ska strax hem och jobba. 16 eller 16.30 till 00.30 typ.. Ska göra pepparkakshus med barnen och se en film i teatern tror jag. Anledningen till att jag jobbar ikväll är att J och A ska på Rockstarparty ikväll.. J ska vara utklädd till Cher och A ska va typ beach boy/surfer boy..Snacka om att jag ska ta bilder! Dessutom kommer av deras vänner (som också ska på partyt) över en stund innan de åker så jag får se deras utklädnad också!!! De blir nog toppen det här :D

Btw, här om dagen fick jag brev från farmor och farfar!!! :D Bästa ögonblicket hittils typ, och jag hoppas att det snart ramlar in lite fler brev till mej...........



på Cheescake



Josefine under våran fem-minuters väntan ;)







Target <3



Kommentarer
Postat av: Sandra Ajnefelt

Haha, älskar att du satte ett hjärta efter target! Det värmer i mitt hjärta! <3

2010-12-19 @ 00:04:19
URL: http://sandrasadventure.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh, target <3

2010-12-21 @ 22:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0