Lördag / Christmas Day!



Sov i teatern så när jag vaknade var jag fit for fight och redo för julklappsöppning och mysfrukost! Det var full rulle i huset, barnen var speedade av förväntan och Kay och Dave hade kommit över.. Claudia tittade också förbi eftersom hennes värdfamilj lämnat henne ensam över jul. Inte okej tyckte vi så vi bjöd in henne för lite mysig julkänsla : ) Alla gick runt och mumsade på frukost, Andy hade gjort våfflor och varm choklad! Sedan skålade vi i champagne och öppnade alla paket. Eller förresten, vi hann inte öppna alla för det var så många så vi sparade några till senare ;)  Sedan åkte familjen vidare för julefirande hos Andys släkt, jag hängde med Claudia och handlade och vi drog hem till henne och lagade mat (sallad som är våran tradition). Sedan skypade vi med Sandra, en tjej som vart au pair i min familj tidigare. Riktigt skönt att bara prata av sej med någon som vet exakt hur min familj fungerar :P HAHA! Sen åkte jag hem, kände flowet och började storstäda hela poolhuset! Det ni!

Familjen kom hem vid 3, J & A och jag gjorde 45 min träning i gymet (mycket behövligt) innan vi åkte till Kay & Dave för ännu en julmiddag. Vid ett tillfälle var alla samlade i vardagsrummet och skulle dela med sej av något inför det andra. Jag hade haft typ jättekort tid på mej att förbereda mej på så när jag satte mej i soffan visste jag inte ett dugg av vad jag skulle säga. Viskade det till Jennifer och hon föreslog att jag bara skulle säga God Jul på svenska. En plan började ta form i mitt huvud och det hela slutade med att jag hade en liten svenskalektion med alla! Vi sa God Jul & Gott Nytt År och tränade på uttalet ;) Cooper hjälpte mej också att lära dem den svenska bordsbönen, han är faktiskt riktigt grym! Avslutade med att säga ett litet visdomsord (eftersom jag är gammal och vis). ”The only requirement of having a dream is believing in it!” Detta stod på insidan av pärmen av den bok jag köpte för att använda som dagbok. Mycket tänkvärt! Vid 9 kom mina svenska tjejer över till mej och vi drack glögg, käkade lussekatt och clementin. Svensk julmusik spelades på hög volym ;) Detta var min juldag i detalj. Natti.

Xoxo E



Josse, Carro, Madde, Elin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0