Måndag / Jullov




Kommentar:

Lars  Björklund

Bilden på dig vid chokladfontänen:
1. Det ser ut som du hittat meningen med livet!
2. Cecilia önskar sig en sådan här i julklapp och jag tänker inte visa den här bilden för henne.
3. Kan du bjuda med mig på nästa fest med choklad fontän?

Svar:

1. Det har jag absolut gjort!
2. Då gör jag det istället! ;)
3. Inget är omöjligt i USA så hör av dej nästa gång du har vägarna förbi!

Ps. Vad heter kvinnan som du känner i SF? Hon vars pappa är rektor på Stanford..
Ps 2. Tänk på att du själv kan dra nytta av chokladfontänen om du ger den till Cecilia. Dessutom är det nog billigare att köpa en egen än att flyga hit för att låna någon annans...

Dagen:
Jobbade 8.30 till 14.00. Idag körde vi igång med pojkarnas Science project som är en av deras uppgifter från skolan. Coop och Dev har bestämt sej för att de ska återanvända skräp och bygga leksaker, juldekorationer och göra tavlor. Sen ska de ge sakerna till sina föräldrar och småkusiner. Deras hypotes är att sakerna ska bli mer uppskattade än köpta saker eftersom att de är hemmagjorda och för att de är bra för miljön att det inte slängs lika mycket skräp. Min uppgift är att skriva ner allt de säger, ta bilder och hjälpa dem lite på traven.. Efter en timmes projektarbete släppte vi av Tea för ett födelsedagskalas (skräll, ungarna har nog vart på minst 10 födelsedagskalas i December..) och jag och pojkarna åkte till en sportshop i Walnut Creek. Jag testade ut skidor och pjäxor som jag ska ha den 26 när vi är i Murphys. Sen köpte jag tröjor, skor och skidstavar åt pojkarna innan vi åkte hem. Avslutade jobbdagen med att handla mat och köra ungarna till Nana och Papa.

Sen lagade jag uuutsökt god lax i ugn, med färsk tortellini och pastasås, yummy! Ååååh, och vet ni vad??! När posten kom idag fick jag två brev! Det ena var världens finaste
 ♥brev från Sverige och underbara Clara Björk!! Fällde några tårar när jag öppnade det, tack fisen! Jag ska genast sätta mej ner och svara! I det andra låg mitt femte (!!!!!) bankkort! Jag har mitt egna från Sverige, mitt nya från Bank of America, ett vanligt kreditkort som jag fått från familjen, ett American Express, också från familjen, och nu ett nytt American Express! Vart ska detta sluta……

Ikväll åker jag, Josefine och Madeleine till IKEA (det blir min fjärde gång på en månad, fler gånger än jag besöker IKEA i Sverige på ett år!!!) för att handla det sista till vårat Svenska julfirande. Jag hoppas på att jag slipper köra, för idag är jag jättetrött! Ska iaf bli riktigt gött med lite vanligt, hederligt, svensk tjejsnack. Här ska skvallras!!



Korthusbyggande med Dev. Jag berättade för honom om den gånger när vi åkte på klassresa med Natur och jag och Elin Bowenius byggde korthus i bussen.. Det var tider det!



Nämen titta! Mitt ibland alla amerikanska kaksorter hittade jag ett paket jag kände igen! Annas pepparkakor, på Safeway!!!



Att handla mat i USA är verkligen en upplevelse. Om det i sverige hade funnits tre eller fyra olika märken finns det här 15 eller 20 olika! Om ens det räcker... Detta är iaf kakhyllan, och fråga mej inte varför jag tog kort på just den..  Nu ska jag ta det lite lugnt i poolhuset innan det bär av igen. Ha det bra där hemma i Sverige, jag saknar er alla!

xoxo E

UPPDATERAT:

Fråga: Är en amerikansk spis mycket varmare än en svensk eftersom de är en gasolspis (eller vad det nu heter)?
Svar: Ja

Fråga: Innebär det alltså att kastrullerna blir mycket varmare än på en svensk spis?
Svar: Ja

Fråga: Gör det väldigt ont att bränna ena handen på en kastrull som stått på en amerikansk spis?
Svar: Ja

Testpatrull: Elin Björklund


Kommentarer
Postat av: Liselott

Aj, aj akta dej! Vad mycket god mat du lagar. Kramar Liselott

2010-12-21 @ 08:49:33
Postat av: Per Lundberg

Angående 'testpatrullen':

Det känns tryggt att höra att du går in för dina uppgifter med hull och hår. Bokstavligen.

2010-12-21 @ 08:50:42
Postat av: MAria Johansson

Elin! din sköning! :) så gött att du har de bra! :D



Kul att du hitta annas pepperkakor, de va en av de första grejerna ja hitta me :)



har du sett Cheese-itsen nu eller? ser dom på ditt kort, o goldfish :)

puss!!

2010-12-21 @ 23:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0