Måndag / Skidor, sol och bubbelpool!



Ja, vilket dag! En snabb sammanfattning först, sen går vi in på de roliga detaljerna..

Med hjälp av en vit lögn snikar vi oss in på parkeringen för de som har säsongskort (vi har det alltså inte) så vi slipper gå så långt, ungarna är grymma på skidor, solen har skinit som skamm, Jennifer tappade sitt kreditkort i stolsliften, någon stjäl mina stavar, Jennifer hittar sitt kreditkort, vi hittar några stavar som någon annan glömt och tar dem, ca 6 timmar av skidåkning, avslutar med varm choklad, Tea får ett utbrott (förmodligen av trötthet) över att hon inte får grädde på toppen, ser filmen Home alone 3 i bilen på vägen hem, hoppar i bubbelbadet med alla ungarna, Dev och jag blir kvar sist och vi sitter ensamma i typ 15 min och pratar om stjärnor och planeter, underbart middag, väldigt högljudt kortspel med mycket skratt. Sängen. Dödstrött.

Utsikten från bilen på vägen från huset till backarna såg ut såhär: 



Snöigt! (Längre fram på vägen blev det 2 meters snövallar längs med vägkanten!) Jennifer frågar mej om detta är precis som i Sverige. Jag svarar:

-Om jag bortser från att ni pratar engelska så skulle jag lika gärna kunna vara i Sverige just nu. Jennifer är på hugget och vänder sej snabbt mot Andy och säger på svenska:

-Jag älskar dej!
Andy hänger på och så kommer de vanliga svenska orden, Kanelbullah, Gouud Juool, Ikea, ett, två, tre, fyra, fem mm mm.. Som vanligt fick jag skrattattack!

Vi ett tillfälle åkte jag stolsliften med Jan, Jennifers syster. Vi vänder oss om och har en fantastisk utsikt över bergen och Bear Valley.. Jan säger:

-That's why it's called Bear Valley. It's a valley and it looks like a bear..

Sen funderar hon under några sekunder och tillägger:

-Well, I don't know about that bear part........

Haha! Ljuvligt ;)

Jaa, sen var det massa andra saker jag ville berätta för er, men dom sakerna försvann snabbt ur mitt huvud när jag satte mej i min mjuka, gosiga säng.. Som sagt, dödstrött!!

ZZZzzzZZZZZz





Bear Valley!



Coopster och kusinen Samie



Cool Coop



Charmtrollet numemr 1, Kai-Kai!



Sötast någonsin! Kai-Kai och Tea hade likadana skidoveraller!



De får för sig att de ska göra snöänglar, så mitt bland allt folk, mitt bland alla fikabord slänger de sej ner på marken :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0