Söndag / Världens längsta kö!



Vid 12 åkte jag till Sports Basement i Walnut Creek för att hämta upp mina hyrskidor. De är väl bara att svänga förbi och plocka upp dom i farten tänkte jag. Kommer inte ta lång tid alls, perfekt för då har jag massor av tid kvar att packa på! Icke då..... Världens längsta kö till skiduthyrningen! Världens längsta kö! Jag stod där i en timme innan det äntligen blev min tur. Men det var helt klart värt väntan eftersom detta hände:

När det är min tur kommer en av de anställda fram till mej och frågar om jag behöver prova ut min storlek. Innan jag har en chans att svara svarar en mörk, manlig röst åt mej.
-No, she's already in the system! (Nej hennes storlek finns redan inlagt i vårat system.)

Jag vänder mej om och där står this handsome, good-loocking guy som för en vecka sedan hjälpte mej att prova ut min storlek och skriva in allt på datorn. Det har alltså gått en vecka, det är värsta julruschen eftersom alla åker skidor vid den här tiden och jag har stått i en enorm kö i över en timme. Och trots att det gått en vecka, trots att det gått en vecka kommer han ihåg mej!!!!!!! Hahaha, ojojoj ;) (Sandra! Jennifer och jag tror att det är samma kille som du tyckte va snygg som jobbade där, vi får skypa någon dag och disskutera saken :P)

Efter att jag fått mina skidor trodde jag att det bara var att betala och packa in allt i bilen och köra hem, men nej då! Då är det meningen att man ska stå i ännu en gigantiskt kö och betala i dom vanliga kassorna där alla som handlar i affären betalar. Så det blev ytterligare 30 min i kö.. Tur att iPhonen är uppfunnen säger jag bara!

Efter total runt 2 timmar på Sports Basement kunde jag äntligen åka hem, packa superfort och krångla in allt i bilen. Sedan hade vi en 3 timmars bilresa framför oss, med ett stop på In'n'Out-burger och slutdestinationen familjens hus i Murphys.. Under resan fick jag öppna min sista julklapp från familjen. Guess what?! Min värdfamilj är bäst bäst bäst! Under två veckor har de hyrt en häst åt mej!! En livs levande häst! Jag får rida tre gånger i veckan = 6 gånger totalt!!! Hästen finns i Lafayette så jag kommer inte ha alls långt till den :) I'm sooooooooooooo happy!! YEEEEES! Yees yees yeeees!





Jag saknar verkligen livet med hästarna! <3

Huset är jättemysigt och nu ska jag strax krypa till kojs och vila mej inför morgondagen. Då bär det av till snön och skidbackarna!! <3

Xoxo E

Ps: Fick precis en jättesnäll kommentar av Dave, J's pappa. Jag tittar på alla bilder från den här julen och då säger han:
-You look really beautiful in pictures!
-Thank you, svarar jag och då är det någon annan som snikar in:
-Just in pictures? Som om han precis hade sagt något elakt ;)


Kommentarer
Postat av: Erik Björk

Haha!! just in pictures !!! Bra kommentar ;) och att dom är lite sarkastiska....så du inte glömmer hur det ska va!! <3 Skitkul med hästen!!!

2010-12-28 @ 17:42:49
Postat av: Sandra Ajnefelt

Haha, ja de är säkert samma person! Han är grymt snygg!!! Jag dör! När jag kommer och hälsar på så måste vi åka dit! ^^

2011-01-02 @ 13:49:28
URL: http://sandrasadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0