Söndag



Vaknade vid 11 i teatern av att Kay (Jennifers mamma) ringde och väkte mej. Hade inte ställt någon klocka eftersom att jag var övertygad om att jag skulle vakna tidigt som vanligt, men icke. Antar att jag behövde det. Kay plockade upp mej 10 min senare så det blev till att slänga på sej mina nya supersköna träningsbyxor och en myströja och springa ut till henne. Kay har länge velat ta med mej till en nordisk affär i Berkely som heter Nordic House, så det var dit vi styrde kosan.. Väl där frossade jag i alla underbara svenska saker som fanns att köpa, ända tills jag insåg att jag haft så bråttom att jag glömt ta med mej pengar! Som tur var sa Kay att hon kunde låna mej pengar.. Jag köpte:

x Mandelmassa att göra julgodis av tillsammans med barnen
x Nougat
x Nyponsoppa
x Sirap så jag kan göra knäck. (Insåg dock att det kan bli svårt att få tag i knäckformar...)
x Skumbananer
x Glögg

och lite annat smått och gott :) När vi sätter oss i bilen säger Kay att "det som finns i din påse, det är en gåva till dej från mej, så du behöver inte betala tillbaka!" Såå gulligt av henne!!! :) Resten av eftermiddagen tillbringades framför öppna spisen med en bra bok, en mugg glögg och pepparkakor. Snacka om julkänsla :D



Så mysigt! Vid halv 8 åkte vi till ett julparty hemma hos några av J och A's vänner i Orinda. Det var ca 100 pers där, frrrruktansvärt mycket god mat och en inhyrd trollkarl som var superbra! Han var riktigt trollbindande :P Som väntat var festen overwhelming, huge and crazy. Det är det som är normalt här ;)



Chokladfontänen...............................................



Dev enjoys the chocolate fountain



The magician var väldigt duktig, trots att han inte var så gammal. Den 16 april ska han ha en egen show i Walnut Creek och ni kan ju gissa vilka som kommer gå på den! Coop och Dev var sååå facinerade av trollkarlen!

Det var dagens inblick i mitt "normala" liv här i Californien.
Over and out, E


Kommentarer
Postat av: Lars

Bilden på dig vid chokladfontänen:

1. Det ser ut som du hittat meningen med livet!

2. Cecilia önskar sig en sådan här i julklapp och jag tänker inte visa den här bilden för henne.

3. Kan du bjuda med mig på nästa fest med choklad fontän?

2010-12-20 @ 15:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0