Tisdag / Bra jobbat Elin, bli sjuk 3 dagar innan Jul!!!!



Doh, vilken dag! Vaknade med en gnagande känsla av att något inte stod rätt till eftersom huvudet kändes som ett bowlingklot och halsen gjorde jätteont.. Perfekt känsla att vakna upp med den dagen man ska ha alla tre ungar på en och samma gång i tio timmar! Som tur är ändrades planerna och Coop och Dev åkte till Sky High med en vän. Bara jag och lilla Missy kvar.. Sån tur för mej, för jag bara kände hela förmiddagen hur det blev värre och värre och spred sig från halsen, vidare till näsan och öronen. Var ashängig och orkade inte göra något, så Jennifer gav mej och Tea stränga order om att lägga oss i J och A’s säng, kolla på en julfilm och bara slappa och koncentrera oss på att bli bättre (Tea är också sjuk). Jag sov som en nerklubbad i 3.5 timmar, vaknade och insåg att jag bara mådde ännu sämre, frös och svettades om vartannat.. Jennifer var hur gullig som helst, placerade mej vid öppna spisen, kom med Thé och frågade oavbrutet om det var något mer jag behövde.. Barnen skötte sej själva och mitt enda ”jobb” enligt Jennifer var att bli frisk. Somnade igen och sov två timmar. Nu har jag käkat och känner mej som en sömngångare. Ska strax krypa ner i sängen och försöka sova bort hela natten. Hoppas på en bättre dag i morgon!

Det enda positiva med dagen var att min kära pappa fyllde 50 idag så jag skypade med hela familjen i morses. Så härligt att se dem alla och prata med dem.. Mitt i allt kom Jennifer in (jag satt på Andys kontor) och gratulerar pappa. Hon säger att jag sköter mej jättebra och att jag är superduktig och att dom tycker väldigt mycket om mej..

Jennifer- Vi funderar på att behålla henne de närmaste 10 åren för hon är så duktig.
Jonas (min bror) lutar sig nära kameran och ”viskar” med inlevelse, som att jag inte kunde höra honom:
-You could keep her!!!!

Haha, kul brorsan, kul! Det andra positiva är min underbara värdfamilj. De har pysslat om mej, proppat mej full med mediciner och tagit ungarna åt mej så jag i stort sett kunnat sova hela dagen. Tack! <3

Xoxo E




Grattis på 50-årsdagen pappa! Jag önskar jag kunde vara hemma och fira med er! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0