Tisdag / Fullspäckad dag!



Idag har jag jobbat:
7.15-8.45 &
14.15-21.00

Idag skulle pojkarna på ännu ett födelsedagskalas, den här gången i concord. Eftersom jag fortfarande är lite skakis vad gäller körning på freewayen (speciellt till concord eftersom det är typ 7 filer) så följde Andy med mej och coachade mej.. Tro det eller ej men han sa flera gånger att jag var väldigt lugn och avslappnad! Följt av några meningar med:
-Andas Elin, fortsätt andas! -Don't hold your breath ;) Känner igen det där med andningen från alla hoppträningar, haha!

Med i bilen fanns en av Coop och Dev's kompisar som också skulle till kalaset. Under bilfärden hade vi ett väääldigt roligt samtal... Den här killen, James, berättade att det var en tjej i skolan som betedde sej så konstigt, för varje gång hon såg honom sprang hon iväg och gömde sej. Direkt började mina pojkar komma med antydningar att hon var kär i James. Andy skulle vara lite pedagogisk (är det rätt ord?) och sa:

- Ja det verkar vara ett tydligt tecken på att hon "gillar" dej. Vad du behöver göra nu är att bara ge henne tid så hon kan komma över sin blyghet, och bara lämna henne ifred tills dess.

Varpå Cooper snabbt svarade:

- Noooo! What you need to do is to kiss here riiiight away!

Hahaha fattar ni att jag skrattade! Killen är 8 år och kommer med en sådan kommentar! Sköning där ;)

I stort sett har jag bara haft Tea hela dagen och det har varit väldigt skönt :) När vi släppt av pojkarna på kalaset körde vi Andy till bart-stationen (tåg). Han skulle åka till SF på work-dinner, men det vara bara det att han lyckades gå på barten åt fel håll :P Hahaha, what a day! Tea och jag åkte och handlade mat, både på Safeway och Trader Joe's.. Sen belönade vi oss båda två med en sväng till Yoghurt Shack. Jag säger bara: W O W! Lär bli fler besök där.. Eftersom det var min första gång + att Tea och jag hade "special time" tillsammans slog vi på stort och tog två sorters topping ;) Tur att jag hann träna en hel timme i gymet på förmiddagen.... På Yoghurt Shack är det självbetjäning så man tar en bägare, väljer hur mycket yoghurt man vill ha, väljer topping och sen betalar man efter vad det väger. Typ som lösgodis ;) Dessutom är det super gott!

När jag frågade Tea vad som vart det bästa under dagen såg listan ut såhär:

1. Yoghurt Shack med Missy. (Hon är inne i en period när hon kallar alla för Missy eller Mr, och i det här fallet var det mej hon menade) 
2. Recess. (Rasten i skolan)
3. Leka "Sten, sax och påse" i bilen tillsammans med sin pappa.
4. Grocery shopping with E (Handla mat med Elin)

På Safeway var det två, eller nej förresten det var tre stycken som stannade upp, tittade på Tea, vände sej mot mej och sa något i stil med:

-My gosh! Unga kvinna, du har en underbar/söt/ljuvlig dotter!

Guess I have to get used to that. Inte mej emot, hon är faktiskt (oftast) underbar!

Några stora tabbar idag? Hmm, förutom en missad stop-skylt under körningen (ingen skadad) och det faktum att hela kvällen var kaos och totalförstörd eftersom jag inte lyckades sätta igång ungarnas nästa avsnitt av Avatar på tv:n... Nej, inga alls! ;)

Dags för sängen, en ny dag i morgon, bara att ta nya tag. Här är vi positiva :P 



På Yoghurt Shack



Kan du se lite glad ut? Snacka om inlevelse...


Kommentarer
Postat av: Per Lundberg

Vilka sköna barn det verkar vara!

2010-12-15 @ 13:10:47
Postat av: Erik Björk

Vi saknar en viktuppdatering ;) hahhahaha sköt om dej Elin

2010-12-16 @ 17:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0