Tisdag / Viiilken dag!




Okej, var ska jag börja? Haha! Jag, Andy och Tea skulle åka till Concord och hämta upp en hyrbil åt Jennifer (vad gör hon med sin bil eftersom den är på lagning hela tiden?? Skojja bara, dom har fortfarande inte lagat allt sen senaste olyckan, och det var inte ens hon som körde då..) Iaf, jag fortsätter att avancera vad gäller körningen, på hemvägen var det sju filer!!! Anyway, när vi stog inne på Lexusstället och Andy pratar med uthyrningssnubbarna så leker jag lite med Tea och då kommer det en äldre man och frågar:

-Is that your daughter? (Är det din dotter?)
-No, I'm her au pair! (Nej, jag är hennes au pair)
-Oh, she's gorgeous! (åh, hon är underbar!)

Strax efter det kommer Andy med hyrsnubben och de ska gå ut och kolla in den nya bilen. Då får hyrsnubben för sej att jag är Andys fru!!! Hahahahhahaha, så på typ 5 min så trodde nån att jag var Teas mamma och sen Andys fru!! ;D Hysteriskt roligt och jag och Andy har skrattat åt det hela kvällen! Efter det plockade jag upp pojkarna från deras playdate och Andy hemifrån och vi åkte till Walnut Creek och California Pizza Kitchen för lite kvällsmat.. Och nu kommer nästa grej: Andy och jag hade flera otroligt seriösa diskussioner i bilen om bl a hur människor i olika åldrar tänker och fungerar socialt, böcker, snygga bilar och mindre snygga bilar. Och nu mina vänner tänker jag släppa bomben! Vi hade alla dessa diskussioner (hör och häpna) på engelska!!!

OBS!!!!! Diskussion betyder att båda parter kommer med sina åsikter, det var alltså inte så att det bara var Andy som pratade.



För övrigt: När jag körde Coop och Dev till playdaten såg vi 4 kalkoner vandra fritt på vägen! Antar att jag måste vänja mej vid det, plus de gigantiska ekorrarna i trädgården, kolibrierna utanför fönstret och hjortarna/rådjuren som tycks bo på gatorna mellan husen!



Min tjej!!  på CPK :)

 

C & D

Jag tycker så mycket om "mina" barn!!! Nu ska jag kila upp till huset och kolla på en film i bion med Andy! Goodnight!



Kommentarer
Postat av: Lars

Really surprised the discussion with Andy wasn't in Swedish, teol him to learn it........;-) Och du, återkom när du drömmer på engelska, det brukar ta ett par månader.

2010-12-08 @ 14:08:28
Postat av: Per Lundberg

De har väl haft ett antal svenska au pairer. De borde kunna tala svenska flytande nu, tycker jag.

2010-12-08 @ 22:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0