Torsdag



Startade dagen med två lååånga mysfrukostar (eftersom Coop alltid sover extra länge när han kan), våfflor med sirap, färsk frukt, kokt ägg mm mm.. Oj oj! Sen fortsatte vi jobba på pojkarnas projekt och det var riktigt roligt! Vi är inne i den fasen då vi ska redovisa projektet genom att fylla en stor pappskiva med alla tankar, hypeteser, data, bilder, ja allt som har med projektet att göra.. Musiken var på och alla klippte, klistrade, limmade och skrev. Tea gjorde ett eget projekt som handlade om hennes familj. Lägger kanske upp bilder på båda projekten när de är klara :) Sen åkte Tea på födelsedagskalas och jag var ensam med pojkarna. Vi drog till frissan och såg till att deras kalufser blev trimmade, sen gjorde vi lite små ärenden. Vid 2.30 skulle jag och pojkarna plocka upp Tea & Julia på "Pump it up" vilket alltså innebar att jag för första gången körde själv till Concord! Bra jobbat Elin, körde inte fel EN ENDASTE GÅNG (7-filigt)! :D Åkte sen till Sports basement för att lämna tillbaka mina hyrskidor, och det var en upplevelse. Enda parkeringsplatsen var bredvid en Porshe som såg ofattbart dyr ut. Och där skulle jag krångla ut mina, Coopers och Devons skidor, stavar och boots ur takboxen (Vars öppning naturligtvis var på samma sida som Porshen var), ge dem till Cooper som försiktigt skulle lägga ner dem på marken. Samtidigt skulle jag hålla koll på alla fyra barnen så ingen blev överkörd (eller ännu värre, skrapade porshen me en skida eller stav) och tillslut se till att få med mej allting in i affären. Vidare där inne skulle jag förklara för hyrsnubbarna (hur kommer det sej att alla som jobbar där är good-looking?) hur det kom sej att jag hade med mej ett annat par stavar tillbaka än de jag lånat och resultatet blev detta:

Hyrsnubbe till mej (medans alla de andra 4 hyrsubbarna tittade på): Så bara för att någon gjorde fel mot dej och tog dina stavar så gjorde du fel mot någon annan och tog dennes stavar?

Fick dra en vit lögn (inte att rekommendera) och säga att det var gamla stavar som jag tagit hemmifrån.. Men vi har faktiskt inte stulit dom eftersom dom varit kvarglömda hur länge som helst så skidgubbarna i Bear Valley bara blev glada över att bli av med dom! Faktiskt!

Jobbade 10 timmar idag så jag var off vid 6.30.. Jag och Josse har vart på Target och handlat inför Den Stora Nyårsfesten i morrn som äger rum hos mej i poolhuset :) Efter det drar vi in till SF till en 18+ club och sen Bartar vi hem efter alla fyrverkerier, ballongsläpp och allt vad det var... Hoppas på en toppenkväll! Vi ska käka snabbmat från Panda Express och snacka typ minimorötter, sockerärtor, jordgubbar och nötter :) Det blir grejer det :P



Cooper gets a haircut!



Jag gillar capen, grrr! ;)

Och eftersom ni firar nyår 9 timmar innan mej får jag väl säga: Happy New Years Eve!!! :D



Kommentarer
Postat av: Hanna

Ett riktigt Gott Nytt År Elin! Bamsekram.

2011-01-01 @ 10:41:02
Postat av: Per Lundberg

Ja, just det. Gott Nytt År, Elin!

2011-01-02 @ 00:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0