Torsdag / Dan före dopparedagen!



Okej 23 december idag, i morrn är det riktig jul och dagen efter det är det amerikansk jul ;) Idag jobbade jag 8:30-15:00.. Vi ägnade två timmar av morgonen åt "projektarbete" och alla barnen jobbade på riktigt bra! Vi klippte, klistrade, målade och byggde! Resultatet var strålande:



Téa gjorde en kikare, blev tillslut riktigt "fancy" med massor av glitter och klistermärken.



Coop gjorde Christmas ornaments, alltså julgranskulor :) En ren (Rudolf) och Jultomtens släde! Dev gjorde ett frågeformulär, med hjälp av det ska de samla in all nödvändig "data" för sitt projekt...

Resten av dagen var också easy peasy, pojkarna hade dubbla playdates så de skötte sej själva i stort sett hela dagen och Téa lekte själv och kollade på film. Således spenderade jag ca 3 timmar av min arbetstid med att fixa iordning på min dagbok (jag är lat så jag skriver allt på datorn, skriver ut det och klistrar in i min dagbok :P), göra lite svenskt julgodis och läsa lite..

Vid 15 slutade jag jobba och strax efter det hade jag körlektion, så jag blev upplockad av en körskolelärare från den lokala körskolan.. Han var från Iran (Irak?), 30 år gammal, hade bott i USA i 15 år och jobbat som allt. Då menar jag ALLT! Pizzagubbe, lärare, tidningsbud, i mataffär, som polis-någonting, u name it.. Under två timmar körde vi freeway och stadstrafik, och gick igenom massa regler så nu känner jag mej mycket säkrare med körningen.. Han berätta också i detalj hur uppkörningen går till, och det verkar ju inte allt för svårt (säg inte för mycket nu Elin, du får käka upp det senare...) Väl hemma tog Andy ett snabbt julkort innan jag åter satte mej i bilen och åkte och plockade upp Josefine och Kajsa.. Vi åkte till Target (skrääääääll!!) och jag shoppade alldeles för mycket (skrräääll!), men det var kul :) Sen drog vi en snabbis på Panda Express på hemvägen.. Dessa goda ord fick jag från mina lyckokakor:

x The skies above will rain success onto you
x You are broad-minded and socially active

Jag tackar, det var inga dumma lyckokakor!

Xoxo E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0