Torsdag / Mysdag



Mysigaste dagen! Efter ärenden på stan och lunch hemma så slocknade Tea i sin säng tillsammans med filtar, kuddar, jackor, en väska och ett par skor (!). Det såg ut såhär:



När hon sovit i ca 30 min var det snart dags för oss att åka till biblioteket och göra homework club. Jag gick in på hennes rum, lyfte upp henne och bar henne ut till en av sofforna så att vi skulle kunna snooza tillsammans några minuter.. Då mailar Jennifer att vi ställer in biblioteket idag, hon tar pojkarna hela eftermiddagen och jag och Tea kan stanna hemma och bara ha en speciell dag tillsammans.... vilket resulterade i att både jag och Tea somnade på soffan och sov i över en timme. Såå mysigt! Medan vi snugglade ihop var det en "elf" i vårat hus och tog kort på oss, sovandes, tätt ihopkrupna, jag underst och Tea i min famn. Det såg ut sähär :)



När vi vaknade satte vi på mysig julmusik och började baka Swedish Cake, alltså kladdkaka, vilket blev en succé! Vad jag fattade det som hade de aldrig ätit det innan. Jennifer skulle bara ta en liten bit, men sen smög hon tillbaka och tog en till, och en till och en till ;) Hon och jag bortförklarade det med att det är torsdag kväll, alltså nästan helg, och på helger räknas inga kalorier. Och det var tur för oss för jag la i extra mycket choklad i den kladdkakan! Men god var den, en av mina bästa någonsin! :) På något konstigt vänster har Tea fått mej att lova att vi både ska bygga ett pepparkakshus innan jul och att vi ska baka kanelbullar tillsammans någon gång. Hur ska detta gå? :S Måste lära mej att säga nej när hon ler sitt stora underbara leende....... Doh.

Idag har jag också hunnit med att fixa med lite semesterplaner. Som det ser ut nu är jag ledig en vecka i april, och det passar ju UTMÄRKT eftersom Josefine och Caroline planerar att resa till Miami exakt den veckan!! Awesome!!!!! Men jag har ett problem. Jag har bara 10 semesterdagar, och hur ska jag hinna se allt i USA som jag vill se? Jag vill se LA, NY, south california mm mm mm mm.. Doh!

Dagens tre specialare:

x Fick en chock ikväll när vi såg en amerikansk tv-serie i teatern och dom pratade om dödstraff. Dom har fortfarande kvar dödsstraff här i USA, i californien där jag bor nu! Jag visste det nog, någonstans långt bak i huvudet, men jisses vilken chock! Inte så att jag planerar göra något som medför dödsstraff, men iallafall!

x Andy talade om för mej att han tycker jag har lite ryska drag i mitt ansikte, speciellt kindbenen. Höh? var allt jag fick fram när han sa det.

x Jennifer och jag var helt överrens om att mannen med huvudrollen i den tv-serien vi såg hade ett väldigt charmigt leende, och Andy försökte envist föklara att han var alldeles för gammal för oss (han var nog i 40-årsåldern). Jag berättade om Aragorn i Sagan om ringen-filmerna och att jag "truly love him", från ett par år tillbaka och att jag alltid kommer att göra det, oavsett hans ålder (och att han har fru och barn). Jennifer var helt på min sida, att det var okej och vi skrattade i samförstånd medans Andy surt mumlade något om gamla gubbar och unga flickor..

Förmodligen är det ingen som inser det roliga i detta, men jag hade kul och detta var min dag :) Enjoy. Btw, igår firade jag min 1-månaders-dag här i USA. Helt sinnes vad fort tiden går!!

This is true love <3



Det här Nättans true love:



Men är det okej om vi delar på honom?




Kommentarer
Postat av: mamsen

Du och jag delar i alla fall Aragorn!

2010-12-17 @ 09:25:00
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/
Postat av: Erik Björk

Ryska drag??? Då får vi väll döpa om dej till Elena Bjorkalova...hahahaha

2010-12-18 @ 10:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0