Torsdag / Tjoohoooo, det bästa som fiiiinns!



Okej det märks verkligen att man bott ett par månader hemma hos kock-kungen! Jag kockar som aldrig förr! :D Här om dagen gjorde jag ju som sagt Flygande Jacob, vilket blev mycket uppskattat. Idag gjorde jag en egenkomponerad äggröra med sparris, broccoli, majs och bacon, supersmarrigt! Letar för fulla muggar efter bearniésås så jag kan göra klyftpotatis, sås och fläskkottlet och dessutom har mamma skickat recept på Farmors Underbara Fisksoppa och en av mina favoritkycklingrätter! Oooooohyeeah! :D Dagen flöt på fint förutom att Tea fick ett utbrott på mej under lunchen, men vi redde upp det snabbt! Efter biblioteket hade pojkarna basketträning så när vi släppt av dom åkte jag och Tea till Starbucks. Hon håller på och lära sej stava, så vart vi än går har hon med sej sin anteckningsbok och en penna och sen säger hon:

-Nu vill jag skriva... Christmas!
Och då får jag bokstavera ordet åt henne.. Ibland skriver hon upp emot 20 ord om dagen! Helt otroligt, om man ber henne ta med målarbok och färgpennor så frågar hon om det är okej att hon tar med sin skrivbok istället. Hon vill hellre skriva än måla........! :)

Ps. Mamma och pappa! Om jag inte hittar bearniésås måste ni skicka några påsar till mej! Det är kris här..




Helt klädd i rosa. Tom rosa boots!



Frukost.



Det är möjligt att det inte ser så frestande ut, men de va riktigt gott! Speciellt med parmesanost på, vilket jag har på princip allt nuförtiden...



Efterrätt!



Homework club på biblioteket



På starbucks



<3


Kommentarer
Postat av: Kockkungen ;)

Du är ju en riktig kockprinsessa Elin !!!

2010-12-05 @ 00:48:52
Postat av: Sandra :)

Elin, det finns bearniésås-påsar att köpa på safeway!!! Tror att det är knorr-påsar dessutom :) Leta på hyllan där dom har alla påsar med såser och liknande, kan ta lite tid innan man hittar den men det finns!!!

2010-12-06 @ 10:37:16
URL: http://sandrasadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0