Torsdag



Tea, mitt underbara barn! Pojkarna var med Nana och Papa (mormor och morfar), så vi hade tid för oss själva på eftermiddagen.. Hon släckte alla lampor på sitt rum, sen skulle jag lysa med min iPhone så det blev monster, alltså skuggor av alla saker i rummet.. Hon tyckte det var såååå mysigt (Jag också)! Sen la hon sej ner på sängen och blundade.

E-What are you doing?
T-I'm just gonna lie here, close my eyes and listen to the music..

Tyckte det lät som en bra idé (bra låt som spelades just då, tror det var "Love the way you lie"), så jag gjorde samma sak.. Vaknar av att Andy kommer in på Teas rum och letar efter oss, och då hade vi sussat sött ett braaaaa tag!! ;D Haha, Andy bara skrattade, han tyckte det var coolt att jag inte ramlade ur sängen för Tea låg mitt i och bredde ut sej och jag klamrade mej fast på kanten.. Han brukade tydligen alltid vakna av att han ramlade ur.......... Hahah! Min familj är toppen, och galen :D Precis som jag! Sen åkte vi till Panda Express och köpte med oss mat hem och bara myste! Härlig kväll :)

Idag har jag vart på Bank of America och fixat ett konto. Det vara bara det att nu när skulle logga in så misslyckades jag med något så hela kontot låste sej! Klantigt Elin. Så jag och Andy har fått spendera ca en timme på att få ett nytt lösenord och reda ut vad jag klantat till.. Den tiden skulle jag tillbringat i gymet, och jag vet inte om jag är glad eller ledsen att jag missade det.. :S Förmodligen mest glad ;)

Nu ska jag kila upp till huset och kolla på Jennifer på tv! Dom sänder live från Indien och the INK Conference där hon ska hålla ett stort tal! Andy har kopplat in allt till storbilden i bion och jag tror att Dave och Kay (J's mamma och pappa) kommer hit för att kolla med mej och Andy.. Min värdmamma är grym! Några andra som talar på konferencen är James Cameron, producenten av bl a Titanic och Avatar och Matt Groening, skaparen av Simpsons! Kommer bli mycket intressant! :) Frågan är om man vågar poppa popcorn?

E



Tea hade pyjamasdag på skolan, vilket innebar att alla skulle vara klädda i pyjamas! (Snacka om att jag var avundsjuk, varför gjorde aldrig vi det?) När jag plockade upp henne efter skolan skulle vi åka till Safeway och handla så hon fick gå där i sin söta pyjamas med renar på! Alla tittade och log, hon är verkligen ett lite charmtroll, min lilla tjej!



På morgonen leker vi alltid Monkey in the middle innan vi åker till skolan (om vi hinner).. Man studsar en boll och den som är i mitten ska fpnga bollen..



Sa jag att hon är ett litet charmtroll??! <3


UPPDATERAT! Sinnes. Galet. Awesome. Magiskt. Fantastiskt. Min värdmamma, så grym! Har nog inte fattat innan hur bra hon är, men nu fattar jag. Eller så gör jag inte det. Men galet är det iallafall! Så grymt bra tal, jag var tårögd efteråt! För er som inte vet så har Jennifer förberett sej i 6 månader för det här talet. Det är en stor konference i Indien som handlar om att dela med sig av historier som tidigare inte berättats. http://theinkconference.com/ är länken för den som är intresserad. Jennifer tal handlar om lycka, sociala medier, leukemi, benmärgtransplantationer och den nya boken The dragonfly effect som hon skrivit tillsammans med Andy. När det närmade sej J's tur kände jag hur hjärtat började slå fortare, jag var supernervös! Frågade Andy om J var nervös nu, och han svarade med ett skratt:

-Neeej då, inte ett dugg. Hon är förmodligen mer nervös över att vara så här långt bort ifrån sin familj unden en sån här lång tid!

Andy för den delen är också galet bra! Egentligen skulle vi inte kunnat se Jennifer live när hon höll sitt tal eftersom vi är i USA och det inte skulle sändas här.. Då lurade han helt enkelt datorn att vi var i Ryssland istället, och vips så funkade det :) Sen bytte vi till Indien, så jag har vart på flera olika ställen ikväll! SHIT! Hur hamnade jag här, i den här fantastiska familjen???!



Live på storbildskärmen









Tillsammans med Indiskan som var värdinna..

Vad ska man säga?


Kommentarer
Postat av: Elin Hallerström

du och Elin bowenius är med i tidaholms tidning :D

2010-12-10 @ 17:49:35
Postat av: mamsen

Trevligt reportage om Bowenius!

2010-12-10 @ 18:15:06
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/
Postat av: arne björklund

Godafton Elin. Nu har vi sett lite av din nya värld, och det ser ut som att du trivs och har landat väl. Vi önskar god fortsättning och gläder oss åt det vi läst och sett på bild. Roligt att du tänker på Engelska. Guds rika välsignelser, och riktigt glad och välsignad Julhelg. Önskar farmor Impi och farfar Oskar.

2010-12-10 @ 19:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0