Onsdag / Uppdatering




Idag har jag:

x Kört till Walnut Creek själv för första gången (Det gick bra!)
x Skypat med min farfar! Han fyllde 83 idag så jag sjöng genom skypen ;)
x Handlat julklappar på Target för ca 200 dollar tillsammans med Tea. (Åt Jennifer, jag är redan klar med mina)
x Slått in nästan alla mina julklappar! 
x Åkt till Ikea med Josefine, köpt sill (blä) och godis :)
x Sprungit igenom hela Ikea en snabbis och bara kännt mej som hemma
x Åkt till Target igen för att hämta några av Josefines julklappar
x Kommit hem och haft en toppenkväll tillsammans med A och J.

När jag kom hem hade någon tänt en brasa i den öppna spisen. "Någon" och "vi" betyder oftast "Andy" när Jennifer använder de orden. ("Vi" har fixat diskmaskinen som vart trasig betyder egentligen "Andy" har lagat diskmaskinen.) Anyway, jag blev geeenast på myshumör och grävde fram de pepparkakor jag köpt på Ikea. Fick för mej att jag sett riktig Glögg i något av alla köksskåpen så jag frågade Andy och minsann, där var den! Värmde på den, hittade delade mandlar i ett skåp, grabbade tag i pepparkakorna och satte mej i den gröna soffan vid öppna spisen. Myset var i full gång! Andy joinade (dock utan glögg) och Jennifer satt på sitt kontor och var delaktig på sitt sätt. Vi pratade om massa olika saker, bl a deras bok och hela processen att skriva den, vilket jag tycker var väldigt spännande att få höra om. Måste bara bli lite bättre på engelska innan jag kan läsa den.. Visste ni förresten att Jennifer är god vän med Mc Hammer, han som sjunger låten Can't Touch This? Här är en länk till den..

http://www.youtube.com/watch?v=NyEE0qpfeig&feature=related 


Iallafalla så hörde hon att jag och Andy pratade om honom, då sätter hon på låten på sin dator och säger att hon har något hon vill dela med oss. plötsligt börjar hon dansa, sittandes i stolen, med ryggen mot oss. Väldigt liknande de här moves:en och det var så roligt! Den här familjen passar mej som handen i handsken, helgalna!

Sedan. Sedan började det hela gå över styr!! ;) Min värdfamilj har bara haft svenska au pairer innan, så de kan ett par (väl utvalda) svenska ord, t ex: Kanelbullar, nakenfis, smörgåsbord, god jul, jag älskar dej och god natt.. Hela kvällen har Andy och barnen gått runt och helt plötsligt bara slängt ur sej ett svenskt ord utan att det har någon mening. Deras amerikanska brytning tillsammans med de svenska orden låter så oofattbart roligt! Jag har i stort sett kiknat av skratt! Så när vi satt där vid brasan bestämde vi oss plötsligt för att det var dags att lära sej några nya svenska ord och ungefär såhär lät våran konversation.

A- Okey, how about this word. How do I say.. Wife?
E- Fru.
Andy vänder sej mor Jennifers kontor och ropar:
A- Frooou (går dock inte att beskriva men så underbart uttal) 
A- okey, okey, how do I say.... Can you bring the dinner in for me?
E- Kan du komma med middagen till mej.
Varpå Andy än en gång vänder sej mot jennifer och ropar:
Froouuu kan du komuuer meut midhkd tieel meiij!!!

Och jag skrattade! och jag skrattade och jag skrattade! Han har humor.. Så nu vet dom vad dom ska göra om jag är ledsen/på dåligt humör någon dag.. Det är bara att börja prata svenska...



Några av mina julklappar som snart ska in under granen :)



Dagens erövring.



Target-fynd!



Ps, det var någon som bad om en uppdatering på adventfronten. Varsågoda!



Kommentarer
Postat av: Per Lundberg

Du kan ju alltid be dom studera följande klipp så blir de ännu bättre på svenska:

http://www.youtube.com/watch?v=2IE0a5BpB9c

2010-12-16 @ 18:44:24
Postat av: Anja Johansson

Elin!

Måste säga att jag bara älskar din blogg! Är redan helt beroende ;) Underbar familj de där...

Kram

2010-12-17 @ 23:31:07
Postat av: Lotta & Govert

hallå! vi saknar dig här men förstår att du har det bra! goverts kommentar.... j-a tur hon åkte till californien!!!! må så gott! Kram

2010-12-19 @ 19:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0