Lördag/ In till SF!



Än en gång, Tack så mycket för alla fina kommetarer! :)

SF idag var galet, liksom allt annat är här i Staterna. But I like it! ;) Madeleine och jag åkte in med Barten, som är ett slags tåg. Vi drog några rundor i affärerna inne på ett gigantiskt shoppingcenter, men jag hittade ingenting ;( Sen käkade vi, jag åt ljuvlig thaimat och Madeleine åt sushi (ööh!?).. Mätta blev vi och sen skulle vi promenera till den svenska julmarknaden. Det enda problemet var att gps:en på min mobil var helknasig, så det hela slutade med att vi tog en taxi. Den var gul :) På julmarknaden såg vi på ett luciatåg och jag var nästan tårögd så fint var de! I stort sett alla sånger var på svenska, hejjaa! Sen mötte vi upp Josefine och hennes två supersöta värdbarn! Lite pepparkaka, julmust och lussekatter senare drog vi hem. I Josefines bil, så vi slapp Barten ;)

Vid 5 började jag jobba och jag och Claudia hade 7 ungar att hålla koll på. Lite fiskpinnar och mac & cheese (makaroner med ost) till kvällsmat och sen slängde vi på två filmer i hemmabion. Kan man trixen går det som på räls! :)  Dessutom hade jag ett långt och brabrabra samtal med Jennifer när dom kom hem från restaurangen. I like that :) I morrn har jag fullspäckat schema. Jag och Madeleine drar till IKEA på förmiddagen, sen ska vi på au pair möte hos vår LCC Amy (mitt första möte) och på kvällen ska vi göra nåt mer jag inte kommer ihåg.. Var det shoppa??! Färdigrapporterat från andra sidan världen :) Natti!



Madeleine på Bartstationen



Dålig bild, men den ska visa hur gigantiskt shoppingcentret var. Det fanns mer våningar än vad som syns på bilden ;)







Snyft! Det var så vackert :)





Galen av all julmust!



Ännu ett försök att beskriva hur kulligt/backigt/bergigt SF och Bay Area är. Går uppenbarligen inte att beskriva, eller fotografera, så det måste nog upplevas!



När jag kom hem körde jag förbi Cooper. Han stod och grävde i diket utanför huset och jag stannade och frågade vad han gjorde:

C- Jag gräver efter (namnet på ett djur jag inte känner igen, men förmodligen en mullvad eller nåt liknande)
E- Jaså, varför det?
C- Han äter upp dom här växterna (pekar), så jag ska fånga honom i den där (pekar på korgen som står på stolen bakom honom) och ha honom som husdjur istället!

Vi har våra duster, jag och Coop, men han är en alldeles underbar liten kille ändå! Trots att jag bara vart här i två veckor kan jag ärligt säga att jag älskar "mina" barn!



Mamma, jag tror du kommer gilla det här: Den senaste tiden har jag haft håret lockigt, och jag gillar det! Även om jag nu, efter två veckor, har kommit på hur eluttaget i mitt badrum fungerar (vilket innebär att jag, om jag skulle vilja, faktiskt kan platta håret) så kommer jag nog köra på lockigt ändå ;)

Love


Kommentarer
Postat av: mamsen

Mmmm:-)!

2010-12-06 @ 10:41:02
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0