Stressig ledig dag!


Mellanlandar hemma i poolhuset.. Plockade upp Madeleine i Orinda i förmiddags, sen åkte vi till IKEA. Freewayen dit gick hur bra som helst! Ikea var toppen, precis som i Sverige :) Lär bli ett antal raider dit under mitt år :) Efter Ikea shoppade vi lite och jag hittade diverse roliga saker.. Sen skulle vi "bara"åka till Amy, vår LCC och snacka med henne. Tyvärr råkade vi komma upp på fel freeway så helt plötsligt var vi på väg till San José! Inte bra.. Men vi va lugna (?) och fixade tillslut upp oss på 24:an som går hemmåt! Jag var räääätt så skakig efteråt, men nu kan jag stolt säga att jag kört på 6-filig motorväg inne i Oakland OCH att jag körde i den "vänstraste" filen, som Madeleine säger. Det är den snabbaste! Haha! När Madeleine slutar jobba ska vi dra in till Target i Walnut Creek och försöka hitta lite julklappar. Jag har stora problem, för vad ger man till någon som redan har allt??!!! :S

Har också hunnit gå igenom nästa veckas scoop (schema). Jennifer åker till Indien på måndag så det blir en tuff vecka! Men förhoppningsvis så löser det sej på nåt vis :) Jennifer och Andy har också bjudit med mej till att se The Nutcracker" (Nötknäckaren) på San Francisco Ballet. Det är en Balletföreställning som är väldigt känd och "fancy" ;) Vi ska gå dit på självaste julafton, den 24! :) Superkul!



Ser ut precis som i Sverige!





Dom har Almondy Daimtårta!!! Gaaaah! Vi svenska au pairer ska köpa de och ha på vårat julfirande den 24 :)





Mina inköp :) Jag köpte chokladjulkalendrar till "mina" barn!



Man får passa sig när man öppnar frysen! Två hyllor fyllda med kakor, tex chocolate chip cookies och chocolate chip banana bread, och en hylla är fylld med glass! Alla au pairer jag pratat med har gått upp mellan 5 och 10 kg under sitt år, så Elin: SKÄRPNING!

UPPDATERAT:

Jag insåg precis att måndag är i morrn! Vilket innebär att Jennifer åker i morrn!! OMG!


UPPDATERAT 2

Julklappsshoppningen gick bra, och jag köpte ett par Uggs (vinterstövlar med päls) till mej själv i tidig julklapp! På hemvägen gick bilen sönder, som tur var hade vi hunnit komma av freewayen! :S Vågar inte ens tänka på hur det kunde gått annars! Madeleines pappa fick komma och köra hem mej och sen kom en bergningsbil, men den var mindre än Madeleines bil så den fick åka tillbaka och sen kom det en ny! Det enda positiva med att bilen gick sönder var att Madeleines värdpappas bil var en superfräsh sportbil, och jag och Andy har kommit överens om att det var en Porsche, och den fick jag åka i!! ;)

Natti!


Kommentarer
Postat av: mamsen

Nu blev jag avundsjuk. Nötknäckaren, minsann! Va häftigt!

2010-12-06 @ 10:43:49
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/
Postat av: Maria Johansson

tur att du upplever allt åt mej en gång till så ja får minnas tillbaka elin!! :D Jag såg också nötknäpparen med min familj :)



tips på julklappar till föräldrar som redan har allt; ja gav dem en bok av svensk författare, min mamma fick en av stieg larsson i födelsedagspresent o min pappa fick en av henning mankell, sen gav ja en typ "turistbok" om sverige.. (en liten hint att dom skulle komma o hälsa på i framtiden)

sen gjorde jag en väldigt uppslattad grej,

när ja va hemma ensam me barnen så fick dom klä upp sig lite o så tog ja massa fina kort på dom o satte in i ett album, o så förstorade jag upp de bästa o satte in i en ram.. morfäldrarna fick också kort i ram på barnen :)



enkelt o uppskattat! :D

2010-12-06 @ 14:15:29
URL: http://marialinneajohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad ger man nån som har allt????? Rätt svar är Penicillin!!!! Hahahaha

2010-12-06 @ 19:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0