Onsdag



Det har vart en mestadels lyckad dag med många olika inslag, här kommer några av dem:


x Tea skulle vara på skolan tidigare än vanligt idag eftersom de skulle på utflykt och se "The nutcracker" med hennes klass. Vi åkte i god tid hemmifrån och allt var frid och fröjd tills vi ska plocka upp Julia. Då startar kaoset! Alla barn skulle tydligen vara uppklädda dagen till ära, och detta var något som vi totalmissat (Varken jag eller Andy visste något)! Så när Julia kliver in i bilen med en pretty klänning så börjar Tea störtgråta för hon inte har klänning på sej! Jag och Claudia tittar på varandra i ett ögonblick innan jag grabbar tag i Tea, vi rusar in på Julias rum, Claudia visar oss Julias garderob, vi väljer en klänning snabbt som bare den, av med kläderna, på med klänningen och ut i bilen igen. Det var så konstigt, för på nåt sätt blev vi lite sena till skolan ändå? 

x När jag hämtat upp Tea på skolan (och hon tack och lov glömt bort allt som har med klänningar att göra) och vi kommer hem är det fullt med underliga snubbar i vårat hus som specialstädar köksgolvet. Och vi fick under inga omständigheter beträda golvet på minst 5 timmar!! Och jag var döhungrig! Det hela löste sej dock bra, jag, Tea och Andy åkte in till Lafayette och käkade Burritos! Heeeeeelt okej! :D (Jag slapp göra lunch) 

x Jag är nog fortfarande lite snurrig av tidskillnaden. När klockan var sju hade hela familjen ätit middag och det var dags för mej att sluta… trodde jag! Egentligen var klockan bara sex så vi åt middag en timme tidigare än vanligt eftersom jag totalmissade detta.. Helt okej det också, för min sista jobbtimme tillbringades i bion, med barnen och Andy, tittandes på the Fast and the furious! Dessutom beställde Andy hem en massa hyrfilmer med Vin Diesel!

x Tea var supermysig under filmen! Hela tiden kom hon till mej och kröp upp i min famn och gosade!!!! Så gulligt! <3

x Nättan och jag har under dagen haft en helt underbar dialog via sms, fram och tillbaka ända sen i morse.. Detta skickade jag på kvällen vid halv 9, efter Vin Dieselfilmen..

E- Oooh myyyyy good, VIN DIESEL!!!
N- I know. Shut up. He is mine! I’m now going to try to keep on dreaming and hopefully get back to the scene were he says ”do you wanna marry me?” Så please, think about that it’s actually 11.30 here in Boston honey! Love you more than candy! Sweet dreams ;)

Slutligen vill jag bara säga att jag är så fruktansvärt glad och tacksam att jag fått komma till just den här familjen! Efter mina första två, nästan tre veckor, känns det som att jag anpassat mej riktigt bra till allt, att vi matchar bra ihop och jag tror verkligen att detta är den perfekta värdfamiljen för mej! Idag läste jag om en av de svenska tjejerna som var på au pairskolan samtidigt som mej (för tre veckor sedan). Hon har bestämt sej för att hon vill gå in i en rematch, alltså byta värdfamilj.... Jag blev ledsen för hennes skull, men samtidigt så glad över att jag inte haft en enda tanke på rematch! Jag älskar den här familjen och mina barn är helt underbara! Jag säger inte att detta kommer bli en dans på rosor. Det finns dagar när man inte orkar med, när barnen är jobbiga, allt går åt skogen, det tjorvar med språket, och stunder när man undrar varför man befinner så på andra sidan jordklotet, långt borta från familj/släkt/vänner...... Jag är iaf glad och tacksam att jag matchar bra med min värdfamilj :) Hoppas ni förstår vad jag menar... svårt det här med känslor..

Okej, det blev en massa ord och tankar det här, men det var skönt att skriva av sej lite ;) Dags att sova, en ny dag i morgon!

E





Miss U guys, men jag har det bra!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0