Ambassaden [x]



Ambassaden avklarad! Lars mötte oss på stationen igår, vi tog en taxi till hans lägenhet och slockande tidigt på kvällen. Bussarna från lägenheten till ambassaden i morses var piece of cake och vi va framme i god tid. Vid "vaktkuren" utanför ambassaden syntes de inte till en kotte och det var i stort sett bara att knalla rakt in och fixa visumet :p (Fick flirta mej förbi ett par vakter bara) I väntrummet fanns det en mörkhyad vakt fram gick fram och tillbaka och vaktade och jag kan lova att han va amerikansk! Såg ut som att någon plockat ut honom från en amerikansk polisfilm och släppt av honom rakt framför näsan på mej!! Fick vänta en stund innan jag blev kallad fram till "luckan". Fick svara på tre frågor, hur många barn jag ska ta hand om, hur gamla dom är och hur mycket jag ska få betalt. Sen va det klart! :D Tog 50 minuter allt som allt!! Snacka om att jag oroat mej i onödan! Resten av dagen spenderades på restaurang, i affärer och på waynes coffee.. Köpte inget mer än en present till Clara.. DUKTIG FLICKA!! ;)

Dags att nana nu, jobbet i morrn 8:30

Slänger upp några bilder från dagen också..



Uppmärksamma den amerikanska flaggan ovanför vaktkuren..





Heestar i storastaden!



Bara 11 dagar kvar i Sverige!!! (Borde jag börja provpacka nu? & vad är det för vakuumpåsar som alla snackar om?)


Kommentarer
Postat av: Nättan

Elin Björklund Jag älskar dig av hela mitt hjärta! Jag kan inte fatta att jag snart kommer få träffa dig! Det är så overkligt och har gått så overkligt fort! Du är grym bruden! Snälla kolla upp exakt vilken dag du kommer åka till NYC, så jag kan ta ledigt i tid! Annars vet man ju inte när vi syns nästa gång med tanke på att du hamnar på andra sidan av USA-Världen<3

2010-11-04 @ 03:01:05
URL: http://morimalive.blogspot.com
Postat av: Maria Johansson

sjukt va enkelt de va för dej eller! ja fick stå i kö utanför i 40 min sen innanför dörren i 1timme, sen fick ja sitta på därinne i 4 timmar o vänta o sen fick ja svara på massa frågor om va mina barn tyckte om att göra efter skolan (jo men visst ja vet ju precis va dom leker me efter skolan.. haha)

o ja va där helt själv.. de va trist! haha men men ja fick ju mitt visum med :D



Grattis elin!! :D

2010-11-04 @ 22:32:37
URL: http://marialinneajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0