Lördag / I poolhuset



Jag har lite svårt att förstå att jag sitter i min säng, i mitt poolhus, i Lafayette i Sunny California (vilket inte är så sunny just nu eftersom vi precis gått in i regnperioden. Regnet har stått som spön i backen och idag har det åskat och blixtrat..) Det har varit två långa och spännande dagar. I går flög jag för första gången ensam, vilket faktiskt gick jättebra! När jag landade på Oakland International Airport efter 11 timmars resande och ett byte i Long Beach (vilket kändes rätt så onödigt) var jag riktigt trött. Fick vänta ca 20 min på min värdfamilj och när jag tillslut såg deras "minivan" (stor!) rulla in på flygplatsen han bilen knappt stanna innan Jennifer klev ur bilen och började vinka, och bakdörrarna öppnade och Cooper och Devon rusade ur bilen, fram till mej och kramade om mej!!! Kändes sååååå bra!! :D I bilen på väg till mitt nya hem ställde de massa frågor och berättade massa saker för mej och jag uppfattade nog inte hälften av vad de sa.. :p Väl hemma käkade vi lite och pratade och sen ville Tea att jag skulle natta henne och läsa en bok för henne. Det kände verkligen jättebra med både barnen och föräldrarna!

Idag skulle jag egentligen sova ut men jag vaknade vid 7 av att någon knackade på min dörr. Tea stack in huvudet och sa att jag skulle gå upp eftersom det var morgon, så de va bara att kliva upp ;) Tur att jag inte var så trött (det är värre nu, klockan är halv ett på natten:S). Idag har jag käkat en annorlunda frukost, fixat dator och iPhone med Andy och vart i Walnut Creek och shoppat med Jennifer. Det sista var en spännande upplevelse! Vi var bl a på Apple store och köpte ett nytt skal till min iPhone, på Nordstroms and Target. Target var heeelt galet (över lag är USA rätt galet)!!!! Jag fick välja massa saker som jag fick i välkomstpresent, såå gulligt av dom! Ikväll hade Jennifer ordnat ett litet (? Jag tror faktiskt inte att amerkaner vet vad litet är :P) välkomstparty.. Det kom typ 9 au pairer och hälsade på och det kändes helt crazy att sitta i detta underbara hus och prata med massa främlingar ;) Och alla, alla, alla dessa människor har varnat mej för att jag kommer gå upp i vikt!!! :S :S Tack Anette Runnsjö Ljungblom för den bästa presenten nånsin! Jag ska läsa brevet varje dag och påminna mej själv om varför jag inte ska börja med deras snack-vana!!!

Sammanfattningen är att jag verkligen gillar familjen och att jag ser fram emot att lära mej mitt nya jobb och alla rutiner som följer med det. Fast jag är ändå ganska nervös, även om det känns toppen!



Min underbara säng ;)



Soffan ute i vardagsrummet



Mitt presentbord! (Det bruna paketet är från mamma och pappa och Jonas, får inte öppnas före julafton, chokladen är från familjerna Brandt (kommer definitivt vara slut innan christmas) och det färgglada kuvertet i mitten är från Nättan. Blommorna har jag fått av Jennifers mamma!)

ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZzzZZZZzzzzzzZZZZ


Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

sounds and looks awesome! enjoy!! :)

2010-11-21 @ 09:57:59
URL: http://marialinneajohansson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Poolhuset! Vad kul att du är framme :D

2010-11-21 @ 11:40:54
Postat av: Lina

Weey! Poolhuset!:)

2010-11-21 @ 22:09:04
Postat av: Mamsen

Säger som Maria: awesome!!! Bara njuuut av den här möjligheten. Jag tror som du att du hamnat rätt:-)!

Pusspuss

2010-11-22 @ 09:58:02
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Säger som Maria:awesome!!! Bara njuuut av den här möjligheten du fått. Du fixar det!

Pusspuss

2010-11-22 @ 10:01:08
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0