Lugn dag



Idag har det inte hänt så mycket. Igårkväll hade vi sleep over hemma hos Claudia så i morses vaknade jag i hennes underbara säng! Fick skjuts hem vid 12-tiden och sen tillbringade jag resten av min lediga tid i sängen. Jobbade kväll, från 4:30-8:30. Fixade käk till ungarna (chicken nuggets, jordgubbar och gurka) och sen åkte vi till Loard's icecream , en glassbar i Orinda. Det var ett äventyr, eftersom min gps slutade funka och eftersom jag bara vart i Orinda en gång fanns det ingen som kunde beskriva vägen på ett bra sätt för mej. Det hela slutade med att jag fick springa in igen och skriva ut vägbeskrivning från google maps och sen fick Coop vara kartläsare. Tro det eller ej, men till slut kom vi fram till Loard's och jag är mäkta stolt att vi fixade det. Teamwork! Glassen var god och barnen var nöjda. Väl hemma såg jag till att alla barnen tog en dusch (inte det lättaste) och sen fick de 15 min tv-tid medans jag slappade i en soffa med iPaden.. Soft. Ungarna i säng vid 8-tiden och sen läste jag en bok för Tea Sloane och kliade henne på ryggen. Såååå mysigt!

Det bästa som hänt under dagen var när jag precis började jobba. Eftersom jag klarat av första veckan höll Jennifer ett litet "tal" till mej. Så gullligt, blev nästan tårögd! Först fick alla barnen berätta vad som vart det roligaste de gjort med mej under veckan. Sen sa Jennifer att hon tycker att jag skött mej jättebra och att det fanns speciellt 5 saker som hon tänkt på som jag gjort extra bra.. Så hon stod och räknade upp massa saker som hon tycker jag gjort bra! Inför barnens mormor och morfar och hela familjen! WOW! Det va riktigt fina saker faktiskt! Så jag bad henne skriva ner allt på ett papper åt mej, så nu ska jag rama in de och sätta upp de på väggen i poolhuset. Varje gång jag känner mej nere ska jag titta på det!! Jag älskar nog redan den här familjen!

Btw, jag har totalmissat att det var första advent i dag!! Så fort jag hinner ska jag åka till IKEA och inhandla ett litet föråd med svenska saker, tex pepparkakor och glögg!! Argh, jag kan inte fatta att jag missade första advent!
Nu måste jag sova, börjar jobba 7.15 i morrn. Nu börjar det på riktigt! Natti..



Igår fick jag en egen julstrumpa av Jan, Jennifers syster! (Den med ett stort E på, om någon skulle missa de ;P)



Pojkarna busade på playdaten igår..





På Loard's, alla glada och nöjda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0