Onsdag/Bildbomb från skolan



Okej, igår var jag såpass trött att jag glömde nämna några av de roligaste sakerna som hänt!

x När vi kom in i våra lektionssal på morgonen så var det typ 30 grader varmt (i celsius), och jag skojar inte!!! Svetten bara rann efter några minuter, precis som en bastu!
x Under lektionen blev alla i klassen + teacher Tara inlåsta i klassrummet i ca 30 min!! Dom andra lärarna stod utanför och skrattade åt oss!
x Igår var det mulet, inatt regnade det och idag har det varit solsken och klarblå himmel hela dagen! Tara berättade att det är typ 25 F varmare nu än vad som är normalt vid den här årstiden! Vågar dock inte tippa på hur många grader det var, men de funkade med tunnare tröja och jeans :P (i klassrummet kunde vi haft bikini)
x När jag klev av planet i måndags fungerade inte min mobil, jag kunde varken sms:a eller ringa. Sent igårkväll när jag gick och la mej bestämde den sig plötsligt för att den ville fungera igen! Skööönt, för nu kan jag ringa eller sms:a Bowenius i morrn i NYC om jag inte hittar dom!

Idag har det också vart en lång dag! Lektioner från 8:15am till 6:00pm.. Vid 7:00pm hade vi en "föreläsning" av en police officer.. Han var helt crazy och jag skrattade så jag fick ont i magen!






Den här synen väntade mej när jag loggade in på facebook sent måndag kväll. Typisk Nättanreaktion! (Detta va bara några av medelandena hon lämnat.........)



Här inne har vi våra lektioner. tro mej, det är inte lika snyggt inuti som utanpå! :(



En typisk Nättanpose! Jag tog med mej rejält med fika från frukosten för att överleva dagen (eftersom lunch och dinner inte var det godaste)!



Teacher Tara lär oss om SBS (Shaken Baby Syndrome). Don't forget, Never shake a baby!!



Några från Svenska gänget!





The police officer. När vi fick veta att det skulle komma en polis till skolan skämtade vi om att han förmodligen skulle vara tjock, skallig och äta dounuts. Gissa hur han såg ut och vad han åt....

Dags att packa väskan för morgondagens NYCtripp. Eftersom jag, klantigt nog, glömt ta med en handväska (hur lyckas man med det??!) så har jag fått låna Emelies dataväska att ha som handväska! Känn på den! ;) Efter det blir de sängen!

Godnatt från America!


Kommentarer
Postat av: Camilla Andersson (ex "a pair") :)

Hej Elin!

Vad kul att du verkar ha det okej i NY. Skolan är inte den finaste huh? Sooo know what you're talking about.

Dock minns jag tiden där som väldigt rolig, trött, nervös och allmänt fnittrig.

Ha det så bra nu och hälsa NY!



Never shake a baby!

2010-11-18 @ 08:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0