Torsdag / Thanksgiving



Träningen var helt okej, faktiskt lite roligt! Jennifer, Andy och jag var nere i vårat gym, där Andy satte på en dvd med träningsinstruktioner. Det var lite som boxning, med skillnad att man inte slåss mot någon, man gör slagen rakt ut i luften. Kändes lite löjligt i början men det visade sej va riktigt jobbigt (det bevisar förmodligen bara att  jag måste ta tag i träningen). Det roligaste av allt är att efteråt gick jag och Jennifer raka vägen till köket och gjorde brownies med barnen! Hahahah! Snacka om att förstöra träningsresultaten! :D Men det var det värt, brownies = mums! Kvällen avslutades som vanligt med lite amerikanska tv-shower nere i bion. Vi försöker lista ut vilka tv-shower jag tycker om! The Closer, som vi såg idag, ligger  nog högt upp på den listan, jag förstod i stort sett allt! (För er som inte förstår de, så är det ingen textning här, baaaara engelska!)

På tal om språket! Det känns som att detta bara är ett rollspel och att alla här egentligen förstår svenska! Så när jag tappar ett ord är jag hela tiden på vippen att säga något i stil med: -Vad heter ** på engelska? Ni vet, så som man alltid gjorde i skolan. Dessutom är jag hela tiden på väg att börja första meningen på svenska, om jag ska berätta eller fråga något! Som tur är har jag bara gjort det en gång ;)

THANKSGIVING!

Jag har varit helt ledig idag, tack vare thanksgiving. Vid 12-tiden åkte vi till Jennifers föräldrars hus och hela hennes släkt var där. Vi åt massa mat, en del konstig, andra helt okej, och pratade en massa. En av de viktigare sakerna under dagen var när vi satte oss i en ring, allesammans och så fick man berätta vad man var tackam för. När vi anlände fick alla var sitt kuvert med ett namn i. Jag fick Jennifer, och skulle alltså berätta ett minne jag hade med henne och varför jag var tacksam för att få känna henne. Sen fick man berätta vad man var tacksam för över lag ;) Jag tycker jag gjorde riktigt bra ifrån mej! Andy var den personen som hade mej i sitt kuvert, och han sa så fina saker att jag nästan kände mej gråtfärdig! Önskar jag kunde spelat in vad han sa, så att jag kan spela upp det för mej själv en dag jag känner mej nere! En riktigt bra dag detta! :)



När jag vaknade idag var det jättefint väder, även om det var ovanligt kallt!



En av alla miljoner juldekorationer!



"Mina"pojkar, uppklädda för thanksgiving!





Tea Sloane tillsammans med sin mormor!



Så här ser hösten ut i Lafayette :)

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: clara björk den bästa <3

här är det vit <3 <3 puss puss fisen <3 <3

2010-11-26 @ 21:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0