W.O.W!



Okej, det har vart ännu en lång dag (börjar jag alltid mina inlägg med den här meningen? :S) och fullt ös här i Californien.. Jobbade några timmar i morse, sen åkte jag med hela familjen och Papa, barnens morfar, in till SF (min första gång!). Vi skulle göra iceskating vilket betyder åka skridskor ;) Vid tretiden var vi hemma igen och jag begav mej snabbt vidare till Madeleine, en svensk tjej som bor i Orinda. Vi skulle åka till Sun Valley Mall för lite shopping eftersom det är black friday. Det var sjuka reor överallt, och allt var helt sinnes! Jag ÄLSKAR shoppingen här, helt galen! Om jag inte bodde i mitt underbara poolhus skulle jag garanterat bo inne på Victoria's secret, där jag för övrigt spenderade en stor del av den här veckans lön!!! (Nej mamma och pappa, jag har inte förlorat förståndet!) Den här helt enkelt den bästa affären and I loooooove it! Förutom detta köpte jag en gosig halsduk, mössa, vantar och en stor, mysig stickad tröja. Väldigt behövligt!. Det var helt sjukt kallt inne i SF och Papa kallade mej för klenis när jag frågade om det var normalt att det var så kallt såhär års!

-Du är ju från Sverige, ni ska ju vara starka och klara av vad som helst.. Ni badar ju i sjöar med is!

Haha, han är söt! Vid 7 hämtade Claudia (en österrikisk tjej) upp mej och vi åkte till Walnut creek där vi mötte upp Melanie och en dansk tjej jag inte minns namnet på.. Vi gick till Cheescake Factory, en välkänd restaurang.. Deras cheescake, mmmmmmmmmmmmmm!!!! Den andra halvan av min gigantiska bit ligger i tryggt förvar i frysen här hemma och skall förtäras till frukost i morrn! Dessa tjejer är helt crazy och jag garvade hela tiden! Proppmätta gick vi sedan till bion och såg "Love and other drugs".. En bra film (hade förmodligen vart bättre om man förstått mer än en tredjedel av vad som sades) men väldigt sorglig! Filmen började 10 och ni kan ju gissa hur trött jag var då! Fick verkligen göra mitt bästa för att inte följa min nya tradition och somna mitt under en film på en theater.....

Anyway, nu är klockan 1.32 på natten så de kanske är dags att krypa till kojs. Var bara tvungen att uppdatera för de som fortfarande orkar läsa det jag skriver! Natti!



San Francisco













I bakgrunden kan man se Bay Bridge..



Om jag fattat rätt så jobbade Jennifer i detta kontoret när hon var två är äldre än mej (21)!! Jag gillar palmerna!



Min nya mössa och halsduk!







Okej, nu är klockan närmare två, skärpning Elin!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Nice on ice, Elin! And some nice shopping, too...Men du är väl ingen klenis? Du är ju blodvarm viking, hah!!!

2010-11-27 @ 12:26:08
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/
Postat av: Per Lundberg

Hej Elin! Det är härligt att läsa om dina äventyr och vad du är med om och se dina fina bilder. Jag kom att tänka om när du var med David och Linnea på ishallen i Skövde och åkte skridskor. Kommer du ihåg det?

2010-11-27 @ 21:17:36
Postat av: Liselott

Sååå kul att läsa, jag orkar ännu mer! Fortsätt så här, fina bilder på dej och dina nya kläder. Kram

2010-11-27 @ 22:04:11
Postat av: Lina

Hej Elin! Jag har varit i sthlm hela helgen och kom hem först idag!:) Ska vi skypa någon dag i veckan istället? Ledsen att jag inte kunde i helgen:) Hälsa alla och krama dom massor från mig! Kram

2010-11-28 @ 21:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0