Bebismys och visumpapper



Det är full rulle här eftersom det är så mycket som ska fixas med inför USA.. Förra veckan fick jag ju en liten kusin, så igår tog jag mej ändå lite ledigt och åkte in till Tidaholm för att shoppa bebiskläder. Sen packade mamma fika och vi begav oss till Hjo och såg den lilla prinsessan för första gången! Sååå mysigt med liten bebis, jag satt och gosade med henne jättelänge!

 



Hon somnade på min mage/bröst och låg där hur länge som helst! Supermysigt!



Jag älskar bebisar, iaf när den inte är min egen ;)


På kvällen såg jag att Cultural Care hade bokat mina flygbiljetter! Iiiiih, såå spännande!! Jag satte mej ner och kollade upp alla bagageregler, både på det flyget jag tar från sverige till USA och det inrikes flyget.. Jag ska flyga med Lufthansa och Jetblue airways.. Det kändes väldigt skönt att det var samma bagageregler på båda flygbolagen..! Jag plockade också fram ett par väskor som jag funderar på att använda..

Idag har jag varit på läkarundersökning, postat ett antal papper och ringt lite samtal angående det internationella körkortet och utdraget ur brottregistret.. Allt flyter på bra, förutom att jag skickat ett kuvert till CC med för få frimärken på, så det har inte kommit fram.. Haha, typiskt mej, men de är bara att skicka nya kopior som tur är.. Jag har också suttit ett bra tag med visum-papprena för de är enoormt mycket att fylla i!!! Tur att jag började i tid ;) På onsdag har jag fått tid på Amerikanska ambassaden i Stockholm och jag och mamma åker tåg upp redan på tisdagkvällen. Frågan är hur detta ska gå? :P

Jag ringde Lina också och jag fick några riktigt bra packningstips utav henne. Det känns som att au pair i USA kommer närmare och närmare och inte är en omöjlighet längre!! BARA 18 DAGAR KVAR I SVERIGE!!!!!

Nu måste jag springa ut i pannrummet och släppa ut stackars Giovanni (katten) som jag låste in där förut!!

Tjing!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Å du, när du kommer hem från USA kommer du aldrig vilja ha barn...!

2010-10-29 @ 05:32:41
Postat av: Jennikka

Ååååå underbart spännande! Massa lycka till!!! Å gällande packningen. Packa lite. Du kommer med all säåkerhet köpa en massa där. Kram

2010-10-30 @ 17:17:35
Postat av: Anna

Åh, vilken liten söt prinsessa! :D

2010-10-31 @ 21:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0