Onsdag 10:15



Sitter på redaktionen, lyssnar på Johnny Cash och tänker på Elin Bowenius (
http://elinbowenius.blogg.se/) för tillfället. Ska ut till Ekedalen om ett tag och skriva ett reportage om skolan där, mer säger jag inte ;)

Ser fram mot kvällen, då händer det grejer. Jag åker till Axevalla, travbanan utanför Skara, direkt efter jobbet. Dags för travkurs igen :) De senaste veckorna har jag varje onsdag gått på lektioner för att lära mej köra trav! Det är verkligen jättekul med trav! Trots att jag sysslat med hästar i tio år känner jag mej som en riktig nybörjare i travstallet och i sulkyn! Kan bero på att jag faktiskt är det, men de är en ovan känsla kan jag lova ;) Vi är ett glatt gäng i min "klass" och läraren Rebecka är i bara 20, så vi har verkligen kul ihop! Om några veckor ska vi gå på trav och käka och spela, så ikväll kommer teorin att handla om hur man spelar och framför allt om hur man läser ett program. Travvärlden är verkligen totalt olik den hästvärld om jag är van vid ;) Förutom teori kommer vi såklart att köra också, och de är en riktigt härlig känsla att sitta bakom en häst och känna vinden ansiktet (och gruset ;P).

Att ta en nybörjarkurs i trav är något jag verkligen kan rekommendera! Dra ihop ett gäng kompisar och anmäl er till en kurs! Det behövs ingen som helst förkunskap, varken om trav eller hästar. Axevalla travskola har en ny hemsida (http://www.axevallatravskola.se/). Besök den, eller skriv en kommentar så hjälper jag er gärna att ta kontakt med Rebecka :)

Har fått några kommentar nu och det är verkligen kul! Kommentera mera ;) Ska försöka svara på frågorna i ett senare inlägg.. Nu måste jag verkligen ta tag i jobbandet, har inte gjort något mer än ringt några samtal de första två timmarna idag ;)

hejhoppigalopp (trav?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0