Oväntat samtal och packningspanik!




Idag är jag ensam hemma, ma och pa på jobbet. Ingen bil = cykla eller stanna hemma. Eftersom det typ är frost och minusgrader ute väljer jag det senare alternativet.. En kopp thé, lite mörk choklad med apelsinsmak och senaste avsnittet av Gossip Girl funkar fint.. Har dessutom börjat skriva packlistor över vad jag ska ha med mej till "Andra sidan världen" (som min vän Elin Bowenius så fint kallar det), och kollat på olika väskor. Resultatet av detta stavas P A N I K! Jag kommer aldrig lyckas packa allt i en väska på max 23 kg och ett handbagage på max 8 kg (inte helt säker på maxvikterna eftersom jag inte vet vilket flygbolag jag ska flyga med, men jag tror detta är typ "standard").. Jag har också kollat lite på olika presenter till barnen/familjen, men jag tänker inte avslöja vad..

Igårkväll gick jag och la mej tidigt, men kunde ändå inte sova eftersom jag tänkte på USA hela tiden.. Så istället tog jag en ny Nora Roberts-bok (Solens diamanter) och läste.. Plötsligt ringer telefonen och mamma kommer upp
-Det är från USA, säger hon och ger mej telefonen.
-Men vem är det, frågar jag nervöst!
-Vet inte, jag hörde aldrig namnet, svarar mamma och jag blir ju såklart ännu mer nervös..
Jag svarar och det visar sig vara Jennifer, min värdmamma! Haha, hon bara ringde lite spontant och så pratade vi i kanske 30 min om allt möjligt. Jag hade några frågor om de lite mer praktiska sakerna och sen frågade jag även om barnen hade några aktiviteter på eftermiddagarna (har glömt att fråga det tidigare)..

Det känns bara bättre och bättre för varje dag. Jag är så otroligt glad att jag fått den här värdfamiljen! Senare idag när jag har kollat klart på Gossip Girl ska jag nog passa på att göra pancakes.. Fick veta att min värdfamilj älskar svenska pancakes så det är nog bäst jag övar lite ;)

Jag ska fråga Jennifer om det är ok att jag skriver om familjen på bloggen och kanske lägger ut lite bilder, så förhoppningsvis kan jag berätta mer om min värdfamilj snart!

Nu, åter till Gossip Girl <3

xoxo E



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Grattis! Vad kul att du ska åka iväg som au pair. Lycka till! :)

2010-10-27 @ 16:37:45
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0