Torsdag 21:25




Första inlägget!

Jag är Elin, en 19-årig, sprallig tjej med mycket humor och glimten i ögat. Inom kort (förhoppningsvis ca tre månader) kommer jag att åka till USA som Au pair i ett år. I bloggen kommer jag skriva om alla förberedelser innan jag åker, och naturligtvis om mitt USA-år!

Bakgrund:
Två av mina närmsta vänner är i USA som Au pairer nu och har varit de under de senaste tre månaderna. Elin Bowenius bor i North Salem, en förort till NY (följ henne på bloggen www.elinbowenius.blogg.se) och Anette Ljungblom bor i Newton utanför Boston. Det är mycket på grund av att Nättan och Bowenius som jag blivit sugen på att åka som Au pair.

Jag har valt att åka med organisationen Cultural Care Au Pair, samma som Bowenius och Nättan. De senaste veckorna har jag varenda lediga stund suttit och skrivit på min ansökan. Igår, efter att ha väntat in de sista referenserna (jag har tio stycken) kunde jag äntligen trycka på "submit"-knappen och skicka in ansökan till min kontakt Anna.

Nu följer en till två veckors väntan medan Cultural Care kollar upp mina referenser och kontrollerar min ansökan. Sedan skickas den till Bostonkontoret där jag börjar matchas med olika familjer! Spännande!!

Nu ska jag fila lite mer på bloggens utseende, och sen ska jag sova.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0