21 April / Torsdag



Jah då har man börjar pensionsspara, fått sina första rynkor, färgat bort de första gråa hårstråna och blivit ett år äldre. 20. Jag tackar så hjärtinnerligt för alla gratulationer, födslodagskort och presenter! Har haft en underbar birthday week, "so far". Men än är det inte slut ;)


Jah, så i måndags då så var det alltså min 20:de födslodag. Precis innan jag skulle börja jobba gick jag ut för att kolla om jag fått några brev, dagen till ära.. Bedvid brevlådan står det en vit kasse. Lite smått nyfiken kikar jag ner i den och där finns det en datorskriven lapp som säger: To Elin. Happy Birthday. ÅH! Till mej :D I den vita kassen finns det en ljusblå kasse som det står "Tiffany & Co" på. Jag bara: VAH! Helchockad!


I den lilla asken med sidenband på låg detta superfina silverhalsband! Från Tiffanys! Från någon. Jag vet fortfarande inte vem!! Fatta hur glad/chockad/förvirrad jag blev! Sånt här händer bara inte.

I övrigt har jag fått silverörhängen, löparjacka och tränings t-shirt (Jennifer och Andy), svenskt godis, handvirkad supersöt mössa, jäst, bearniésås (mamma, pappa, Jonas), mer svenskt godis, mer silverörhängen, svensk bok (Hanna och Per, Linnea, David) mattidning (från farmor ;P) samt en hel drös med grattiskort!

TACK SÅ JÄTTEMYCKET ALLIHOP!!!

My wonderful kids!





Äggjakt i parken!


Sofie och Carro är som ett gammalt par...


... och Carro gillar att parkera mitt emellan pumparna så att hon liksom har valmöjligheten att ta vilken sida som helst....


Den här skylten gjorde cooper och satte upp på dörren:
CAUTION! Ask permission to Cooper or Devon

Do not go in room without permission or else you will get knocked out by a big buff guy.
How buff guys look like: Big, buff, mustache, bald and muscular.
Important facts about muscular DuDe: Name is Bob Jr., he likes playing leapfrog, eats nails for lunch, snack, breafast and dinner, and he likes comics! HAaaaah!


Omslagspapper frå en av pojkarnas presenter. Som Andy sa: pojkar/män är alltid så känslosamma.


En teckning som Tea Sloane gjort satt uppe på skolans "nyhetstavla". Stolt au pair!!!!


Onsdagar är numera kallade: Big tire swing day!!


Cooper och jag hade Special Day. Yoghurt Shack och spelling words (läxor). Pojken blir HELT förvandlad när han är ensam utan sina syskon eller vänner, jag skojjar inte. Han är charmig, rolig, snäll, hjälpsam, you name it!


Se gick vi på upptäcksfärd i Lafayette för att hitta ett hus som de pratat om tidigare i skolan under Historalektionen. Slutligen hittade vi det och Cooper ritade av det. Pionjärerna byggde tydligen detta huset på 1800-talet och det är det äldsta huset i Lafayette (eller nåt sånt). Intressant, men roligast av allt var att bara spendera tid med Cooper när han hade bra uppförande och prata om livet i stort och smått.

I övrigt så har jag fått två nya kompisar...


.. som heter Sour Patch..

.. och Reese's Pieces.
Det var allt för idag!  xoxo


Kommentarer
Postat av: mia

haha, gotta say your boys are pretty clever! and hey, u gotta watch out for that big buff guy, Bob Jr. He doesn't seem nice at all! ;)



and you know what.. We got 2 friends in common, how cool is that? :D



Take care and Enjoy E!

Happy Belated Birthday!!



XOXO

2011-04-24 @ 21:38:37
Postat av: mia

haha, gotta say your boys are pretty clever! and hey, u gotta watch out for that big buff guy, Bob Jr. He doesn't seem nice at all! ;)



and you know what.. We got 2 friends in common, how cool is that? :D



Take care and Enjoy E!

Happy Belated Birthday!!



XOXO

2011-04-24 @ 21:38:53
Postat av: ÅsaMia Alteryd

Hej Elin! Vilket härligt ställe du verkar ha hamnat på! Min Elvira vill jättegärna bli au pair, fast hon går bara första året på gymnasiet ännu så hon får allt ta studenten först... Du kanske kan förmedla ngn bra kontakt och bra-att-tänka-på-tips så småningom :) Du, jag fick en bok av vår gemensamma vän Anja J igår som du skickat till henne med hälsning från din goa värdfamilj - TACK!!! 1000 TACK!!! Hälsa Jennifer och Andy med en STOR kram från mig. Jag följer Jennifer på twitter och uppskattar hennes tips på bra artiklar så mycket! Nu ska jag sätta tänderna i boken, den verkar spännande! Såg på din blogg att du nyss fyllt år, grattis i efterskott! Hoppas att ditt nya år blir härligt, bästa hälsningar från ÅsaMia i Lidköping

2011-04-28 @ 18:56:46
URL: http://eqverkstan.blogspot.com/
Postat av: Erik Björk

Har tydligen fått altzheimer och glömt bort inloggningsuppgifterna till bloggen....hahahahahhaha

2011-05-07 @ 10:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0