31 Mars / Torsdag

Nej, jag tänker inte börja det här inlägget med att berätta hur varmt det har vart, hur blå himlen har vart eller hur varmt det kommer bli i morrn. Icke. Jag vill ju inte förlora alla mina läsare pga något så löjligt.

Efter drop off på Teas skola i morses mötte jag upp Carro som precis droppat sin tjej på samma skola. Vi åkte till Reservatet (underbara ställe) och gick runt sjön vilket tog ca 40 min.. Upp och nerför dessa härliga backar, och svetten bara rann! Efteråt satt vi en stund och filosoferade och solade i bagaget på min van med varsin välbehövd flaska vatten. Sen tog vi oss i kragen och åkte hem till mej för en tvåtimmars solsession vid poolen tillsammans med Sofie..

Eftermiddagen spenderades med pojkarna i poolen, eftersom Tea hade play date. Superskönt att bara vara med killarna ibland! Dev och jag hittade på en ny lek som vi döpte till "Aim and hit". En person i poolen med en s k "vattenkanon" som ska sikta och träffa personen/personerna på land. Simpelt men roligt! Sen körde vi Chicken Fight, Catch och bara busade runt och lekte i poolen. Mycket bra eftermiddag.

Vid 6-tiden skulle jag hämta upp Tea från hennes play date i Alamo och HERRE JÖSSES VAD DET STÄLLET SÅG UT! Jag skojjar inte, var som att kliva rätt in i en amerikans överklass serie. WOW!


Asfalten på vägarna var precis nylagt och spegelblank..



Uppfarterna till husen (slotten?) var enorma...


Sportbilarna stod parkerade på rad.. Ojojoj. Det var lite av en chock kan jag säga.. Inte så att jag bor i ett dåligt område, absolut inte! Jag älskar vårt hus och vårat område är också väldigt fint, men det här stället.. Oj!

På kvällen plockade jag upp Carro och vi åkte in till Lafayette, parkerad på Safeway och strosade iväg längs Mt Diablo Boulevard, huvudgatan. Skrattade så jag fick kramp, det är allt en riktig guldklimp till vän jag har!

"Här går vi längs en gata som vi kör på VARJE dag. Vad tror vi ska hända liksom?"

Det kändes precis som att vara utomlands, vi bara gick, det var varmt, vi hade klänningar på oss och vi hittade alla möjliga små mysiga restauranger som vi totalt missat innan, och dessutom en europeisk restaurang med en s v e n s k flagga utanför. Dom serverade bearniésås!!!! Utomordentligt lyckad promenad! Vi har smitt planer inför helgen och om allt går i lås så blir det både grillparty (KÖTT!), en och annan tur in till SF och sol och bad! Efter det spontanåkte vi till Grizzly Peak, Carro hade inte var där innan, och som vanligt tog synen av Oakland och SF andan ur mej.

Jag älskar USA, jag älskar Cali och jag älskar att man kan vara spontan och galen. Jag vet att man kan vara spontan och galen i Sverige också.. Men i vilket fall.

ps. Klockan är 11:30pm och det är 17 grader ute. I morrn ska det bli 30 grader.. Igen!


Kommentarer
Postat av: mammi

Lilla hjartat! forstar hur du har det. Har 30 grader i Torrevieja, Spanien ocksa. Njuter vid poolen. Fast utan aim and hit, hihi! Love you, xoxo

2011-04-02 @ 19:15:31
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/
Postat av: Liselott

Låter helt underbart! Jag tror att världen blir lite galen runtomkring dej vart du är befinner dej ;) Kram Lotta

2011-04-04 @ 08:52:41
Postat av: Anja Johansson

Att bero på att det "kändes precis som att vara utomlands"....så vill jag påminna om att det är PRECIS det Du är vännen ;) Ha,ha!

Allt låter so nice! take care, Kram Anja

2011-04-04 @ 10:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0