10 Februari / Torsdag



Stressig dag! Alla läxor skulle göras klart (i sista sekund, såklart), väl hemma efter biblioteket skulle pojkarna skriva på sina valentine’s, läsa och byta om till basketkläder. Sen blev de upplockade och körda till basketträningen. Tea och jag var kvar hemma och vi bestämde oss för att baka brownies! Dessutom behövde jag vispa ihop en pannkakssmet inför middagen och hjälpa Tea att ta en dusch. Tack och lov att hon är en förnuftig flicka och valde att baka brownies först och duscha efteråt. Ungen hade chokladsmet från topp till tå! Laddade precis upp en underbar video på facebook btw, som visar just det. Så söt är hon! Sen när det äntligen blev dags för Teas dusch fick jag en på köpet eftersom flickan insåg hur kul det är att ”hjälpa vattnet på traven” så att jag blev helt genomsur. Jaja :D Ut ur dushen, på med pyjamas, vispa ihop pannkakssmeten och fläta Teas hår på mindre än 15 min. Inte alls dåligt jobbat! Sen skynda iväg i rusningstrafiken för att plocka upp pojkarna och blev bara 7 min sen :P Hem igen, steka pannkakor, koka pasta, duka och tända ljus medans pojkarna duschade och Andy ”grillade” hot dogs. Tea stod på en stol bredvid spisen och hjälpte mej att röra i pannkakssmeten. Väldigt viktig uppgift det där! Hennes underbara kommentarer på ”Tea-språket” bara forsade fram:

- Wow Elin, I didn’t know you could do three different “stuff” at the same time! (syftandes på att jag kokade pasta, stekte pannkakor OCH grillade hot dogs samtidigt. Och då var det inte ens jag som grillade.)

- I’m ”gooder” at making pancakes than I thought! (means "I'm better".)

- In school today I was in “princess team two” with Jenna and we “winnded” the game. Do you know why it was princess team two, and not one?! Because you and I are princess team one, so Jenna and I have to be number two!!

So cute!



















Vid 8-tiden kom Carro och Sofie over, och som vanligt kläckte Sofie dagens kommentar:
- Varför känner jag mej alltid så pantad när jag är med er två???!
Jaaaduu, bra fråga. Kan det bero på att Caroline och jag är så ofattbart clever, bright and smart?! Sofie, hjärtat, vännen: Man kan inte alltid vara den vassaste kniven i lådan. That’s life.

Idag var det två dagar sen jag körde Core Synergetics i gymet, och det kan jag lova er att det har känts i kroppen! Att skratta har gjort vansinningt ont i magen! Trots det gick jag och Carro Reservatet på förmiddagen och det var skönt. I morrn bitti åker vi till vårt nya gym i Walnut Creek och provar Yoga classen för första gången. Ska bli spännande och intressant. Och väldigt, väldigt, VÄLDIGT skönt att sträcka ut kroppen igen. Gonatt!




Kommentarer
Postat av: mamsen

Princess team number one! Sååå gulligt!

2011-02-11 @ 11:02:46
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0