12 Februari / Lördag



Idag jobbade jag tre timmar på dagen men det kändes inte riktigt som jobb. Alla i familjen var hemma så vi bara umgicks, jag gjorde peanut butter and jelly sandwichs till lunch, vi spelade spel och cyklade. Vid ett tillfälle när vi var ute och cyklade så slängde ungarna cyklarna i diket och började gräva i jorden i dikeskanten. Sen hittade de 3 stora, tjocka äckliga maskar som de stolt visade upp! URK!  Jag höll på att spy, allvarligt talat. Sen bestämde de sig såklart för att de skulle behålla dem som husdjur, så vi gick hem och dom tog med sej äcklena in i köket. Jag fick kräkkänslor igen, så jag gick till Jennifer och berättade. Hon gapskrattade och gick ut i köket till ungarna och sa:

- E is a rockstar and she has lots of strengths, but handling worms is not one of them. So please bring your new pets outside and don’t show them to E again, ok?

Haha, min v-mamma är KUNG! Älskar hennes sätt att hantera saker på! ;) vid 2 när jag var off la jag mej i solen vid poolen och sov några timmar och läste lite bok. Senare på kvällen åkte jag och Sofie till Safeway och köpte cheese, diet coke och Riesen. Sen åkte vi hem till mej och mötte upp Caroline som vart på Ching Chong och plockat upp mat åt oss. SÅ GOTT! Eftersom Jennifer och Andy tog varsin unge på special date och Tea hade sleep over med sin kusin hade vi huset och bion för oss själva. Så efter maten kurade vi ihop oss under den stora, mysiga, pälsiga filten i soffan framför storbilden och kollade på första Harry Potterfilmen. Kvällens kommentar stod Caroline för, vid maten när vi snackade Harry Potter:

- Det äckligaste i sista Harry Potterfilmen är ju helt klart att man får se Harry naken!

Haha, vi skrattade så vi nästan ramlade av stolen! En annan go kommentar var:

- Nu ska jag fortsätta läsa i min Harry Potterbok. Jag undrar vad som händer på Hogwarts ikväll! (Caroline har börjat läsa en av sina barns HP-bok.)

Japp, sen somnade jag i mitten av filmen så jag fick aldrig se om Harry Potter och hans vänner lyckades rädda de vises sten undan Voldemort eller om Snape var god eller ond. Well, I guess thats life.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0