13 Februari / Söndag



Sov ut på morgonen, gick sedan upp till huset och gjorde mej mitt livs första latte på espressomaskinen. Den blev utsökt god! Sen fixade jag frukost (havregrynsgröt med banan , pekannötter och kanel) och under tiden ringde Sofie. Till slut bestämde vi oss för att åka till Ikea i Emeryville. Jag avslutade frukosten och sen kom C2 och Sofie och plockade upp mej. Hade nästan inga problem alls att hitta dit, vi körde bara fel en gång. Och det var för att Sofie höll iPhonen uppochnerpå så vå var på väg åt helt fel håll. Caroline körde som en gud! Väl framme shoppade vi loss och jag köpte värmeljus, Swedish meatballs, ballerinakex, singoalla, Valentine’s present till mina barn, mjukglass mm mm. Vi käkade i restaurangen och det vart helt enkelt en superbra eftermiddag i goda vänners lag. Efter Ikea bestämde vi oss för att åka till Nordic House, en nordisk affär i Berkely. Det enda problemet var att vi körde fel i typ en timme, innan vi äntligen hittade rätt… bara för att inse att stället var stängt! HAHA, jag bara garvade, men de andra två var lite buttra. Så istället åkte vi hem, droppade grejerna och åkte vidare till Starbucks och Peet’s för att ta en kaffe. Gotttigott.

Nu på kvällen har det vart fullt hus här hemma eftersom Papa (Dave, barnens morfar) fyllde 73 häromdagen. Hela släkten var här och vi käkade lax, sparris, potatis och massa frukt och sallad. Såååå gott, alltså jag älskar verkligen mat!!! Ungarna hot tubade och vi andra pratade och skrattade. Älskar verkligen känslan av att vara en i familjen. Har jag sagt det tidigare att jag är så glad och tacksam för att jag ”fick” just den här familjen? Ah, förmodligen, men så är fallet.

När släkten flytt fältet skulle ungarna nattas, men Tea Sloane totalvägrade borsta tänderna. Smart au pair som man är säger jag:

- I’m gonna beat you there, and then I’m gonna brush MY teeth with YOUR toothbrush, och börjar sedan springa mot hennes sovrum. Då blev det fart i dom små benen, det vill jag lova. Har aldrig sett henne borsta tänderna så ivrigt, glatt och ordentligt. Man lär sej sina trick.

När ungarna fått kvällens ”Greek Myth” läst för sej, och sov sött i sina sängar gick jag och Andy och Jennifer till bion och kollade på Grammy Awards! Ashäftiga framträdanden av alla dessa coola artister. Varje gång som det kom en countrylåt sa Andy:

- Argh, this music makes me wanna kill someone, och Jennifer svarade med ett skratt:
- Yes, we are not really “country people”!  och sen spolade de over den delen. Så sant, så sant. På flera sätt.

Nu luktar poolhuset underbart av de nya luktljusen jag köpte idag. Dags att sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0