14 Februari / v a r n i n g ! Extremt negativt inlägg.



Jomen visst, Happy Valentines Day på er. Så, nu var det avklarat.

20 min innan jag gick ner till poolhuset igår kväll kände jag hur halsen svullnade till och hur det började göra ont att svälja. Andy gav mej en ofattbart äcklig medicin som jag shottade innan jag gick och la mej.

Vaknade i morses med en obeskrivlig smärta i halsen och hela skiten var svullen, och hade spritt sej till resten av huvudet (alltså öronen och näsan). Yuck! Släpade mej upp till huset i alla fall och började fixa frukost till kidsen. Sen vaknar Jennifer och Andy och frågar mej hur det är och jag bara skakar på huvudet och gör en grimas, gjorde så ont! Försökte sen på stapplig engelska förklara hur det kändes, och sen skickade Jennifer mej raka vägen tillbaka till poolhuset och kommenderade mej att gå och lägga mej igen. Jag gick ner, skypade lite med mamma och berättade symptomen (mycket enklare på svenska) för henne. Efter det gick jag upp igen till huset igen (jag var faktiskt vrålhungrig) för att fixa mej lite frukost och bad då Jennifer och Andy att lysa med en ficklampa i halsen och se om de såg några vita prickar, vilket mamma föreslagit att vi skulle göra. JOMEN DET KUNDE MAN JU BETTAT PÅ att dom ser vita fläckar i halsen på mej! GAAH!

Jennifer ringer och bokar tid hos deras privata läkare, och jag var galet nervös att min försäkring inte skulle täcka kostnaderna (vilket den som tur var gjorde). Jag slaggar lite i soffan och en timme senare tar Andy mej till farbror doktorn som bor i Orinda. Han gör ett snabbtest för streptokocker som mycket riktigt visar sej vara positivt. Hej antibiotika. Hej sängen. Hej missa hela Valentines day. Hej sitta ensam.

Så resten av dagen har jag tillbringat i sängen. Jag har kollat flera avsnitt av Gossip Girl, sovit 4 timmar, läst lite, lyssnat på musik och spelat ”words with friends”. Tacksam för min iPhone och alla dessa underbara appar, jodå! Hela familjen har vart nere i flera omgångar, med olika sorters mat som jag har försökt äta (men knappt kunnat, så jag är fortfarande hungrig), glass, varmt thé, och painkillers. Vid ett tillfälle kom TS inrusande och gav mej ett pappershjärta som hon gjort och sa:

- Hope you are feeling better soon, Elin. I miss you!

Cooper kom ner med en påse painkillers och en flaska vatten och såg jätteledsen och nedstämd ut och sa samma sak, innan han formligen kastade sej i min famn och kramade om mej!

Jag älskar dem verkligen, MINA barn! Gav dem en alla hjärtans dagpresent idag som jag köpte på IKEA. Plastpärlor och pärlplattor, vilket de VERKLIGEN uppskattade enligt Andy! De hade tydligen suttit vid bordet och pärlat som bare den, de hade fått slita dem därifrån! Sånt gör mej glad att höra :D

Jag har också fått två Valentine’s, ett från Nättan som fick mej att börja gråta mitt i min ensamhet (fast jag blev väldigt glad ändå!), och ett från mina underbara, superhärliga, fantastiska värdföräldrar Jennifer och Andy! De hade skrivit två sidor (!!) om hur mycket de älskar mej, hur tacksamma de är att ha mej här och dessutom radat upp alla saker jag är bra på!! Så helt kass har ju den här dagen inte vart ändå……


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0