15 Februari / Tisdag


Geld = bra jobbat Elin! När jag spelar ”words with friends” (alfapet på Iphonen) plockar jag ibland bara in ett par bokstäver som tillsammans ser ut att kunna bilda ett ord, och när jag tycker att ”jomen det här skulle kunna vara ett engelskt ord” så trycker jag på skicka/spela och ser om det funkar eller inte. Det är inte fusk, det tycker jag inte, jag ser det bara som ett sätt att lära mej nya ord på. Tills idag, då jag insåg att ”naaaah, jag borde kanske slå upp orden innan jag spelar ut dem. De ord som jag inte har en aning om vad de betyder kan faktiskt betyda vad som helst. Och då menar jag verkligen vad som helst”. Ni kan ju gissa hur pinsamt det var när jag frågade Andy vad ”geld” betyder, och han skulle förklara det för mej. Och nej, jag tänker inte skriva betydelsen här, den som är intresserad får slå upp det själv. Norstedtsord.se är en bra sida. Awkward!



Sof and I!



Carolines bilder från Ikea i söndags! 

Idag fick jag sova ut och började inte jobba förrns vid 3.. Mådde inte ett dugg bättre än igår, vilket alla hade ”lovat ” mej att jag skulle göra, så det var ju lite deprimerande. Eftersom Jennifer var på Stanford hela dagen jobbade jag ett par timmar på eftermiddagen när de verkligen behövde mej och jag kände att jag inte riktigt kunde säga nej. Plockade upp Kai-Kai på skolan och åkte till biblioteket för att göra homework club med alla kusinerna och Jan (Jennifers syster).. När vi väl var där hade Jan precis konstaterat att Devon inte mådde bra, så det var en utmärkt ursäkt för att ta mina kids och åka hem.. Fixade lite snacks åt killarna innan Dev gick och la sej för att få lite "peace and quiet" som han uttryckte sej. Vilket han, som han också uttryckte det, inte hade fått på ett braaa tag. Såhär lät det:

-I’m going to try and rest a little bit when we’re coming home. I need some peace and quiet, haven’t got that for a loooong time!

Ja jisses. Så jag och Cooper hade lite ensamtid eftersom TS hade en playdate och sen djungelbokenträning, så vi bestämde oss för att spela spel (läs: slappa i soffan). Jag tänker inte dra hela historien, men det hela slutade med att vi satt i soffan, skickade min mobil emellan oss och spelade ”words with friends” istället för att spela det riktiga sällskapsspelet ”scrabble”. Båda spelen är samma sak som Alfapet, enda skillnaden är att i Scrabble hade vi blivit tvungna att räkna ut poängen själva och skriva upp den på ett papper. Så vi latade helt enkelt till oss! ;) Sen droppade Caroline av Tea hemma efter träningen och jag bara låg i soffan och försökte att inte deppa ner mej, samtidigt som jag stoppade ungarna från att springa in på Andys office eftersom han hade en viktig telefonintervju. När hans intervju var över fick jag ”ledigt” för att springa ner till poolhuset och ta en dusch, vilket jag v e r k l i g e n behövde. Efter det hjälptes vi åt med ungarna, middagen, barnens dusch mm. Så skönt att inte ha allt ansvar när man verkligen mår dåligt!

Mina värdföräldrar är bäst och de ställer verkligen upp när man behöver det! Love you <3

När jag är sjuk lyssnar jag på:

Muse - Uprising
http://www.youtube.com/watch?v=w8KQmps-Sog

Kings of Leon - Sex on fire
http://www.youtube.com/watch?v=RF0HhrwIwp0

Älskar den här liveversionen av John Mayer - Slow dancing in a burning room
http://www.youtube.com/watch?v=V6HppOWNWcY

Robyn - Indestructable
http://www.youtube.com/watch?v=bK5co-dtWqE


Kommentarer
Postat av: clara/fisen <3

Hej vad fina tajts du har och vad fin du är på första bilden puss<3 <3 <3

2011-02-16 @ 09:21:21
Postat av: Anna o Ester

hahaha! Geld.. kan tänka mig att det blev lite pinsamt när det skulle förklaras! :P

2011-02-16 @ 14:36:10
Postat av: Erik Björk

Haha tänkte också kommentera dina tajts men det va nån som hunnit före ;).....men snygga e dom!!! undrar var dom kommer ifrån??

2011-02-16 @ 18:57:12
Postat av: mammi

Elin: You look like a rockstar!!!

2011-02-20 @ 19:21:19
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0