16 Januari / Onsdag



Idag hade vi en fågel i köket! Strax innan middagen upptäckte jag att en söt liten pippi hade tittat in på besök, barnen blev eld och lågor och jag och Andy blev lite fundersamma. Till slut bestämde vi oss för att bara låta den vara och hoppas på att den skulle flyga ut, men icke. Så vi hade sällskap hela middagen av detta evinnerliga kvittrande, men efter en timme fick det vara nog. Andy tog en handduk och började försöka fånga fågeln med den och jag tänkte: Good luck with that! Cooper satt vid matbordet och skrek:

- He did catch a bat with a towel once, so I think he can do this. You can do this dad!!

Tro det eller ej, efter att ha släckt ner alla lampor och öppnat alla dörrar och fönster på övervåningen mosade han tillslut upp den mot en vägg, burrade in den i handduken och släppte ut den i friheten.

Barnen var supersöta innan middagen, Tea stod och pratade med fågeln och försökte övertyga den om att flyga ut genom balkongdörren, medans Dev stod ute på balkongen, gömd bakom hörnet och gjorde konstiga fågelljud.

TS - Biiiiirdy, little biiird! Your family is out there, waiting for you! They miss you so much and they want to see you again. Just fly out trough this door and they will be there. They love you so much!

Jag antar att de körde lite teamwork där och att Dev’s kvittrande skulle föreställa fågelfamiljen. Eller nåt sånt (man får ganska livlig fantasi av att vara au pair).

Jag har också gjort lite kompromissande med Tea Sloane idag. Eftersom jag har vart sjuk så har jag missat ett antal pussar från henne varje dag, så jag sa att jag hade 10 pussar att ta igen nu när jag är frisk igen.

TS- Not 10, you can have 4.
E- Hmm, lets compromise. How about 8 kisses?
TS- I’ll give you…… 4 kisses!
E- Please Tea, can I at least have 6 kisses?
TS- Nope, I said 4.
E (desperately)- Pleeease, please, can I have 5?
TS- You’ll get 4. That’s my highest.

Man, that little girl is so tough! How is it possible to fit so much cuteness, smartness and toughness in that small body? I don’t know.

Efter middagen gick jag med henne till hennes rum, hjälpte henne att byta till PJ och borsta tänderna och sen gick vi ut i köket igen och cuddlade i en av sofforna. Jag gav henne en rub på ryggen och sen somnade hon i min famn. My goddness, she's sooo cute!



Två små söta tjejer, överlyckliga över att jag var frisk igen så att jag kunde ta dem till skolan! (Det är vad jag hoppas iaf!)





Måste bara säga det att är man kung på "words with friends" så är man..... och för er som inte hörde: Jag är KUNG på "words with friends", 63 poäng på ett ord, oooh yeeeah!

Fågelfilmer och även en och annan dansfilm kommer upp på facebook i morrn, för nu måste jag sova. En lång dag väntar i morrn. Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0