18-19-20 Februari



Har inte riktigt hunnit/orkat blogga helgen så här kommer ett sammandrag av helgen - i bilder. Enjoy.

FREDAG



Caroline & jag på Ching Chong (Sofie var också där men hon tog bilden)


LÖRDAG



Ungarna byggde ett fort




Jag fick en varm choklad MED vispgrädde på toppen. Antar att jag skött mej bra eftersom jag belönades så stort! ;) (Men allvarligt, Andy gör den godaste Hot Chocolaten jag vet.)



Shopping och lunch på Sun Valley Mall..



Den nya svenska tjejen Erika som bor i Lafayette hängde på. Skojj!



På kvällen blev det mat och mys hemma hos Sofie..



Caaaaaaroline and Eeeeeelin!



Eliin and Sooofie!



My beatiful girl! Älskar den här bilden :)



Vi åt fläskfilé med klyftpotatis, bearniésås och sallad..



Sen taggade vi till, ringde taxin och drog till Berkely. Där mötte vi upp ett helt gäng med svenska tjejer och gick till ett fraturnity party. Caroline 1 kände killen som fyllde år så vi kom in utan problem ;) Berkely är galet, GALET! Har inga bilder från resten av kvällen, men jag säger bara det att det är nog ganska bra. What happens in Berkely stays in Berkely - eller hur brudar?!! ;)

SÖNDAG / VILODAG



Sov ut. Sov länge. Behövdes eftersom jag var i säng vid 4-tiden på morgonen. Vid noon gick jag upp till huset, käkade frukost och hängde med min värdfamilj. Hade en jättetrevlig eftermiddag då jag bara umgicks med Jennifer och Andy, lekte med barnen, käkade popcorn, slappade.. Ah en välbehövd slappardag helt enkelt :) Jennifer och jag vart jättedryga och konstiga och vi hade så kul. Skämtade och drev med varandra hela dagen.. HAHA, hon är bara för underbar! Vid ett tillfälle kallade mej för lat, fast jag såg det mer som att jag var... relaxed, typ.. Jaja, hon ska inte säga något. När vi bestämde oss för att göra en mini work out och tillslut släpat oss ner till gymet (ja, vi fick släpa oss ner för vi va trots allt slappa/lazy/relaxed) går vi in i gymet, stänger dörren, Andy börjar fixa med dvd:n och hitta rätt skiva, starta tv:n mm. Då lägger sej Jennifer ner på golvet och bara jäspar och sträcker på sej som en katt, och sen bara hon ligger kvar där! Haah! Vad vi skrattade.. Sen gjorde vi iaf 15 min yoga och det vart skönt!



Man kan säga som såhär, att Dev är lila och Jennifer är vit. Han är grymt bra på shack!



Vid 6-tiden åkte jag, Jennifer och Andy in till SF. J & A skulle på middag och jag skulle möta upp tjejerna på Cheesecake Factory. Kände mej som ett barn på julafton, SF är verkligen världens vackraste stad! Jag älskar SF!



J & A släppte av mej tre block från Union Square. Sen pekade de i en riktning och sa: Gå tre block i den här riktningen och då kommer du till Union Square. Där ligger Macy's, och på översta våningen av Macy's ligger Cheesecake Factory. Du kan inte missa det!

Så jag börjar knalla på, jag går och går och bara njuter av att vara i SF igen, njuter av att gå på gatorna och bara "känna" staden. Efter ett tag inser jag att jag definitivt gått mer än tre block, och att jag absolut inte har kommit fram till Union Square. Hmm! Telefonen ringer och jag svarar:

C2-Vart är du?
E- Haha, jag vet faktiskt inte, jag är helt lost!
C2-Vadå, vad menar du? Vet du inte vart du är?
E-Njae, jag är någonstans i SF, det vet jag iaf!

Så det var bara att knappa in union square på google maps och börja läsa kartan för att hamna rätt igen. Suck. Hur kan man gå vilse när någon pekar och klart och tydligt säger: Gå tre block längs den här gatan. Sväng inte, följ gatan.. Jaja.



Tillslut hittade jag ändå rätt.



På Cheesecake. Caroline och en tysk tjej som heter Nurdan, men som vill bli kallad Nörden.



Nörden, jag, Sofie



Vi fick vänta 45 min på bord, men det var så värt det eftesom vi fick sitta på balkongen med utsikt över Union Square.
Så vackert!

'





Nu är klockan 1 (alldeles för mycket) och i morrn jobbar jag 8-5. Fortfarande president weekend så ungarna är off från skolan. På kvällen ska vi fira Valentines day, igen, eftersom jag var sängliggandes hela den riktiga V-day. Tjooohooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0