18 Februari / Fredag



Underbar dag! Eftersom det är president weekend/day här (fråga mej inte vad/varför) hade barnen dagen off från skolan. Började dagen med mysfrukost, våfflor med sirap, choc chip pancakes och strawberries.. Hot chocolate till mej, med vispgrädde på toppen! Sen rullade vi på och pojkarna och jag gjorde klart deras science fair project, vilket känns vääldigt, väldigt skönt! Alla hypoteser, slutsatser, bilder, stapeldiagram mm mm är nu snyggt och prydligt uppklistrade på deras board. YEAH! Pojkarna jobbade på hur bra som helst och var som små ljus hela förmiddagen. Hade bl a en vansinningt rolig foto session med dem och vi skrattade som aldrig förr! Av ca 100 bilder var det kanske fem stycken som blev riktigt bra, men vad gör väl det när ett gott skratt förlänger livet? Eftersom alla skött sej så bra belönade jag alla barnen med en liten tripp till Chuck E Cheese och gissa om det var uppskattat. De älskar mej ;) Så medans barnen sprang runt bland alla spelmaskinerna satt jag där med musik i öronen och njöt av att läsa boken ”True Confessions” som Nättan har rekommenderat. Vid halv 2-tiden drog vi oss hemåt, jag plockade upp en av pojkarnas vänner, dumpade alla kidsen hemma och drog till Safeway för att handla. Hem igen, klockan var 3 och jag var OFF, vilket innebar en hel helg utan jobb!!

Caroline kom över jag segade mej en stund innan vi åkte och plockade upp Sofie och drog till världens ände, Moraga. Jag sparade massa pengar inne på TJ Maxx för jag köpte i n g e n t i n g (så jag räknar att jag sparade minst $200) och sen åkte vi till Ching Chong för att käka. Kvällen avslutade hemma hos Sofie med två filmer, ost, kex, m&m´s.. You name it! I morrn blir det nog en lite vildare kväll, jag har hört rykten om en frat-fest i Berkely? ;)



Mina sötingar!



Chuck E Cheese



Missy missy!



Caroline på Ching Chong!


Kommentarer
Postat av: Hanna Lundberg

"mysfrukost, våfflor med sirap, choc chip pancakes och strawberries.. Hot chocolate till mej, med vispgrädde på toppen!" Orgie kallar jag det! Hur är det med kostcirkeln då!!?? Undra på att ni "rullade" efter det! ;)

2011-02-20 @ 13:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0