21 Februari / Måndag



Jahapp, idag vart de då den berömda president day. Jag tror att det är någon/några gamla presidenter som fyller år/föddes/dog eller nåt sånt idag. Fast för några år sedan då. Coop och Dev har försökt förklara, säkert ett dussin gånger, men jag fattar fortfarande inte riktigt. I vilket fall var ungarna hemma från skolan och jag jobbade 8am-5pm. Vi har:

x Ätit frukost
x Läst
x Gjort några "små" projekt
x Lekt på studsmattan
x Plockat blommor
x Spelat fotboll/basket/tennis
x Käkat lunch

Sen åkte jag en snabbis till Safeway och Trader Joe's och handlade lite mat, blommor och lite nytt snack. Hittade torkade alger på Trader Joe's som jag vet att kusinerna äter som snacks. Vi får se om det går hem hos mina ungar, själv skulle jag aldrig stoppa i mej något sånt. Aldrig! Yuck! Sen hem igen och dumpa alla grejer, innan det var dags för min och Dev's "Special Day". Tea frågade vad vi skulle göra och jag sa "special day", men hon hörde fel och trodde jag sa "special date". Följdfrågan blev därför: Ska ni gifta er??!! Haha sötis!

Dev och jag planerade allt tillsammans och bestämde oss för att åka till Concord och bowla, och sen avsluta dagen på Yogurt Shack. Utmärkt val av aktiviteter om ni frågar mej. Jag lät Dev sitta i framsätet, vi snackade och skrattade, körde med takluckan öppen och fönstrena nervevade och njöt av det vackra vädret. Bowlingen var superkul, frozen yogurt var supergott, det var helt enkelt en superbra dag! Killen blir helt förvandlad när man separerar honom från sin bror. Han spelade gentleman hela dagen, vid ett tillfälle i början av bowlingen krånglade banan för oss. Då tittade han på mej och sa:

- I'll go get someone to fix this for us, you just stay here and I'll do this.

SÅ CHARMIG VAR HAN!!!! Efteråt fick han några quaters så han kunde spela på spelmaskinerna och köpa lite godis, då tittade han åter på mej med sitt mest charmiga leende och frågade:

- Do you want some candy? They have jelly beans and m&m's, what do you like most?

Gosh, he is suuper charming!

När jag var off vid 5 fick jag värsta rycket och städade hela poolhuset, diskade, vek all ren tvätt och organiserade in i garderoben OCH satte på en ny maskin tvätt (shoot, I forgot to switch the machines. note: Do that tomorrow)... Vid 6-tiden kom Caroline, hennes värdmamma Sally och barn Julia och Alex över. Ungarna lekte och vi vuxna käkade och pratade hela kvällen :) Nice! Vi hade bland annat en väldigt intressant diskussion där Jennifer och Sally försökte muta mej och Caroline till att förlänga våra år genom att ta med oss till Hawaii på semester.. Eller ja, det skulle ju vara semester fast vi skulle ju jobba samtidigt, men ah ni fattar grejen. Men HALLÅ? Sen när har det blivit okej att muta folk med sådana grejer?!

Det har vart en helt underbar dag och jag ä l s k a r mitt liv!!!!!



Tea Sloane gjorde en bukett till mej och en till Jennifer.



Ungarna körde "doggy pile" på trampolinen ;)





Ah, fattar ni att jag faller pladask för den här unge mannen när han "använder" sina ljuvliga smilegropar mot mej? jag har inte en chans...



- Would you like jelly beans or m&m's? So romantic ;)



-Thanks Elin for taking me on special day. I had so much fun (and I really love frozen yogurt!)!


Kommentarer
Postat av: Bowenius

Så doggy pile är USAs motsvarighet på bonnahög antar jag då? ;D Lär dom bonnahög istället, va kan det heta på amerikanska? Hm... kanske farmers pile då eller?! ;D Sen kanske ni ju dra en farmers fräs när ni ändå håller på ;)

2011-02-22 @ 15:05:23
Postat av: Per Lundberg

Från http://en.wikipedia.org:



"Washington's Birthday is a United States federal holiday celebrated on the third Monday of February in honor of George Washington, the first President of the United States. It is also commonly known as Presidents Day (sometimes spelled Presidents' Day or President's Day). As Washington's Birthday or Presidents Day, it is also the official name of a concurrent state holiday celebrated on the same day in a number of states."



Hur svårt kan det va´ ;-)

2011-02-22 @ 22:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0