3 Februari / Torsdag



Ah och idag fyller lillebrorsan 18, och är alltså inte så liten längre. Det roliga är att jag vart assnurrig idag så i morses när jag såg folk skriva "grattis"-kommentarer på facebook tänkte jag:

-Men hallå, han fyller ju inte alls år nu, någon måste ha facerapeat honom och ändrat hans födelsedag!!! Så jag garvade åt alla dumma människor som grattade honom och tänkte precis skriva och påpeka det när det slog mej att:

-Hmm. Vänta lite. Vad är det egentligen för dag/månad? Åh! Det ÄR hans födelsedag. Han fyller ju 18. Vah? 18??!!! 18???! Osch.. Jobbigt inse att lille lillebror inte är liten längre. Men grattis igen! Måste vara de senaste dagarnas (veckor?) fina väder som fick mej att tro att det är vår/sommar, och han fyller ju på vintern. Eller nåt sånt. Kanske en 20-års kris?

För övrigt har det vart en vanlig dag med Groceries, basketträning, läxor på biblioteket och ofattbart fint väder! Har dock vart en bra vanlig dag för jag känner verkligen hur jag har "fått grepp" om barnen och vet hur jag ska hantera dem när de blir griniga! STOLT som tuuupen! ;)

När jag slutade vid 7 satte jag mej vid matbordet och bara njöt av att vara ledig. Skulle egentligen åkt till Walnut Creek med Carro2 och Sofie och kollat en film, men jag orkade bara inte! Vart/är helt utpumpad... När jag satt där och åt det godaste målet mat på över 2 månader (kyckling med grillkrydda, klyftpotatis, bearniesås och sallad) så berättade Jennifer skrattande att hon läst min blogg häromdagen, då jag skrivit att jag bara ignorerade den storgråtande Kai-Kai i bilen och skruvade upp volymen på radion. Sen fortsatte hon och skrattade ännu högre när hon berättade att när hon vart barnvakt för några år sedan till en bebis osm skrek så tog hon bara med sej öronproppar pch pluggade in ;) HAHA! Hon är verkligen störtskön! Älskar henne!



Jag så här ser de kommande dagarna ut. Behöver jag ens säga något?







Bara för att ha något at jämföra med..


Kommentarer
Postat av: mamsen

RETSTICKA!!! Arghh!

2011-02-04 @ 09:11:21
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0