4 Februari / Fredag



Idag/imorrn jobbar jag:

7.15-9.15
15:00-9:30

Jag har alltså hand om barnen hela natten eftersom Jennifer och Andy är iväg på nåt ståhej i Palo Alto och kommer hem i morrn bitti..  Men det funkar fint! Kidsdinner, sen 30 min dance party och en film i bion. Alla glada och nöjda, bra jobb där E!! Sen läste jag två grekiska myter för de små änglarna, Tea somnade i min famn och jag bar upp henne till hennes säng. Sen gosade jag med både C och D i ca 20 min, kliade deras ryggar och bara försökte få dem att somna. Gick ganska bra med tanke på att D bara var uppe och smög 1 (!) gång!!!

Dagens absoluta höjdpunkt (förutom två timmar vid poolen, och lite annats mått och gott) var ju helt klart när jag, Devon och TS kom hem på eftermiddagen efter att vart på Yogurt Shack. Devon är ute ur bilen och inne i huset, snabbt som attans, och lika fort är han tillbaka utanför igen (jag har bara hunnit grabba tag i alla väskor och ta mej ur bilen).

-EEEEEEEEE! Is mommy and daddy home??!! Skriker han andfått.
Oh, hjälp tänkte jag. Nu har det hänt något allvarligt.
-No, they are not home, and they won't be home until tomorrow, svarar jag nervöst.
- I found this mail inside, and it's from WASHINGTON DC!!!! Sager han då och visar upp ett kuvert.
- Ööh, okay? blir mitt ofattbart smarta svar.
-  It's to my mommy and daddy, from Barack Obama!!! utbrister han då, väldigt irriterad över min tröghet. Som det självklaraste i världen att presidenten skickar brev till hans mor och far!

And btw så fick jag brev idag, från Nättan. Det får icke öppnas före 14 februari!!! Såå stört irriterande, fast på samma gång är jag väldigt glad och tacksam :D Men jag antar att det är detta som kallas ”anticipation”, vilket är det engelska ordet jag lärt mej den här veckan :)

Nu ska jag slå på filmen Chocolate i bion och somna under stjärnhimlen. I morrn är det på’t igen vid 7-tiden, eller så fort som ungarna vaknar (lets keep our fingers crossed that they’ll sleep in!).  Ska nog göra amerikanska pannkakor med chocolate chips till frukost! Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0