6 Februari / Söndag



So it begins. Another day in paradise.
Min första tanke idag, och det är verkligen såååå sant! Dagen har vart helt underbar. Den har vart PERFEKT!

När jag vaknade i morses gick jag upp till huset och fixade frukost, sen satte jag mej på balkongen i solgasset
och käkade gröt med jordgubbar och mjölk och drack apelsinjuice.  Mm. Sen kom Carro2 över och vi relaxade vid poolen, såklart! Det var ju 26 grader idag (i skuggan) så det kändes både onödigt och korkat att sitta inne och uggla :P Vid 12-tiden kom Sofie över, för hon fick veta att hon trots allt inte behövde jobba, och det var vi glada för! Hennes störda kommentarer är guld. GULD! Man kan ju faktiskt säga att jag tränat magmusklerna idag, så som jag skrattat! Idag bytte vi saltvattenssprayen mot Hawaiian Tropic och solsession was on! Senare kom Caroline över för att förgylla våran tillvaro :) Poolen utnyttjades också, det vill jag lova.

Idag har jag också fått en (min första) lektion i att hantera espressomaskinen. Min allra första kopp blev en islatte till Jennifer och hon var sååå nöjd! Det var jag också för vi har en ganska avancerad maskin ;) Sen gjorde jag även en ice vanilla latte till mej och en americano till Carro2! SUCCÉ!!!!! Vid 3-tiden drog sej alla hemåt för att göra sej i ordning inför kvällen. Idag är det Super Bowl Sunday, och jag och Carro2 skulle ha Super Bowl party hemma hos henne tillsammans med våra värdfamiljer! (För er som inte vet det är så är Super Bowl en enorm tillställning over here. Det är finalmatchen i amerikansk fotboll, den nationella ligan om jag inte fattat fel.) Så vi hade grillfest/ super bowl party hemma hos the Thorntons. "Vårat" lag vann, YEEEAH Green Bay Packers ;)



Mitt egna paradis



Poolen



Mitt poolhus! <3



SUPER BOWL PARTY!



Ungarna lekte...



..männen grillade..



.. och vi minglar på terassen med varsin drink. Livet är bra gött!
Sally, Jennifer och jag. Carro2 bakom kameran.



Sen var jag tvungen att inspektera så grillningen gick rätt till. När jag berättade att jag fick en klotgrill i födelsedagspresent för ett par år sedan fick jag massa skratt och den här kommentaren tillbaka:

- Well, that's kind of a weird present. But, since you LOVE meat, I guess you were really really happy?!

Så sant, så sant! ;) Dom känner mej rätt bra vid det här laget :P



Cheese and crackers (standard), sushi (jag gillade det och åt 4 bitar!!!) och lite annat smått och gott som appetizers. I morrn måste jag bege mej till reservatet och springa. Finns inga undanflykter som funkar längre. Det är bara att köra! Sweet dreams.




Kommentarer
Postat av: mamsen

Yummy yummy!!!

2011-02-07 @ 11:43:03
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0