7 Februari



På morgonen skjutsade jag folk till höger och vänster, släppte av här, plockade upp där, snurrade runt när sopbilen stoppade upp hela vägen (ungarna jublade och hurrade i bilen eftersom vi fick ta en omväg, de trodde de skulle komma försent till skolan.... Men racerförare som jag är så hann vi i tid, till pojkarnas enorma besvikelse). När vi slutligen kom fram till Caroline och Julia plingade vi på dörren och knackade på fönstren i evigheter men inget händer. Sen ”gömmer sej” Tea bakom ytterdörren (så att de som är inne inte kan se henne) och plötsligt hoppar hon fram, trycker upp näsan mot fönstret bredvid dörren och skriker:

- PICK-A-BOOOOOO!!!

Åh, min älskade underbara söta lilla tös!! Sen hittade vi Caroline och Julia på baksidan, åkte vidare mot DVMS (tjejernas skola) och skulle där droppa tjejerna. Då ser vi en stor, äcklig (död) råtta liggandes på parkeringsplatsen! Yuck!



Horrible experience. Sen åkte vi till reservatet och gick en sväng. Tror ni inte att det rasslar till, högt och otäckt från en buske alldeles i närheten av mej och med råttan i färskt minne blir jag galet rädd och skriker högt, samtidigt som vi möter två gamla tanter! De frågar oroligt hur det är fatt och vad som skrämde mej. Då hoppar det ut en liten ekorre ur buskaget. Suck. Den var faktiskt söt. Pinsamt.

När jag senare plockade upp Tea och Julia på skolan för playdate rusar Tea Sloane emot mej och ropar:

-I love your curly hair!!
-Thanks, svarar jag glatt och vänder mej sedan om för att signa ut flickorna. Då biter hon mej i rumpan! Helt sådär oprovocerat. Hon har gjort det en gång förut, men idag tog hon i! Jisses.. Så nu jag har bitmärken. De är inne i en speciell period nu, dessa medium girls. Jag tänker inte ens skriva ner den diskussionen vi hade inne i omklädningsrummet på Oakwood idag, Tea, Kai-Kai och jag. Det enda jag säger är att ämnet var boobies. Ojoj. Sen fixade jag middag åt familjen och vi hade family dinner men jag åt inget, jag och Sofie skulle käka på Chingchong. När jag var off vid 6:30 gjorde jag ett 45-min pass i gymet (vad har hänt med mej, jag låg där på golvet och gjorde ”superman-banana” och tänkte: - WOW! Det är SÅ skönt att känna hur svetten pärlar sej på ryggen och bara riiinner). Sen kom Sofie med chingchongmaten och vi gottade oss och sen kom Carrosarna för vi skulle planera våran weekendresa som vi ska på om två veckor. Jag säger bara: VEGAS BABY!!!! Nu får vi bara hålla tummarna för att vi hittar några billiga flygstolar, för ett hostel har vi redan nosat reda på.. Vegas. Vegas. Las Vegas. Oh yeah!

And Btw. Häromdagen berättade jag för Carro och Sofie att TS vid ett tillfälle under dagen hade snorat runt och gjort grisljud och dragit upp i, ah ni fattar...

Jag – Då sa jag till henne att det är inte bra att göra grisljuden, eftersom det inte är bra för bihålorna.
Någon av tjejerna -(imponerad av min engelska): - Hur säger man bihålor på engelska?
Nääää men DET vet jag inte, blev mitt svar.



Idag hade tjejerna picknic/tea party i trädgården medans jag åkte och handlade. De (läs Veronica) byggde ett fort, såklart. Här borta på andra sidan det stora blå ääälskar vi fort och kojor och "nests"..



Jules



Min söutnos!



Idag efter playdate och dance class på Oakwood fixade vi det sista med TS's valentines.





Plötsligt insåg jag att jag inte hade en aning om vart Coop var. Blev lite nervös (ibland går de utanför gaten och leker trots att de inte får, och vi har en blind curve precis utanför gaten). Sprang runt och ropade, utan att få svar. Rusade ut på balkongen och hittade honom neranför den, ifärd med att klippa blommor till sin mamma! Är han inte det charmigaste ni någonsin sett?!



Jag sprang och hämtade kameran och sedan poserade han och vi skrattade. Ujuj!





Efter ett par minuters försök att klippa av den här grenen som var säkert en cm i diameter gav han upp.
Jag gillar ansiktsuttrycket!




Istället klippte han några palmblad och gick sedan in, organiserade alltsammans i en vas och ställde på Jennifers nattduksbord. Ah. Jag är helt såld.


Kommentarer
Postat av: Bolindertösen

Vill bara skriva att jag följer din blogg men jag kommenterar inte alltid, men du ska veta att jag finns här ;)

Jag är sååå avis på dig, du verkar ju leva lyxliv ;)

OCH VEGAS, HALLÅ ELLER! :D :D :D

2011-02-08 @ 19:04:09
Postat av: Cecilia

Sinuses heter det. Bihålor alltså.

2011-02-09 @ 18:29:27
Postat av: mamsen

Vilken liten gentleman han är, Cooper!

2011-02-09 @ 19:49:20
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/
Postat av: Anja

Känns som om en dag är en evighet där borta i C.

Ni verkar hinna så mycket!! Man kanske blir snabbare av solen? ;-)Älskar när barn plockar blommor till sina mammor. Han är verkligen charmig Cooper!Ha en skön dag!

2011-02-10 @ 16:12:36
Postat av: Jennikka

ååå va underbart du verkar ha det! otroligt fina bilder. se nu till att göra en fotobok till varje barn som du kan ge dom när du slutar. med minnesvärda grejer å sådär. eller tavlor... den sista bilden på coop tycker jag du ska trycka upp på en större tavla och ge till hans föräldrar. dom måste för övrigt vara lyckliga som fått en så duktig tjej som dej hos sej. kramar

2011-02-11 @ 10:51:13
URL: http://jennikka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0