26 Februari / Lördag



Halloj! Jag ber om ursäkt för det förra inlägget, väldigt snabbt skrivet, när jag var väldigt trött och hörde Caroline prata i andra örat ;) Vi avslutade gårkvällen med att kolla ett avsnitt Solsidan, så grymt bra! Det här är mitt absoluta favoritklipp!

http://www.youtube.com/watch?v=iIzh0WyKVQI

Du är jobbig och snål, två mindre charmiga egenskaper!
-Hej jag heter Ove Sundberg och är jobbig och snål, vill du umgås?
-Ah gärna, NOOOOT! Scaaaas Ove SCHAAAAAS!!

Jag skrattar så jag gråter, på riktigt! I morses gick vi upp strax innan 8 och käkade frukost och gjorde oss klara för backarna. Vart något otroligt kaos, alla ungarna grät, skrek, grinade, frågade tusen frågar under ca en timmes tid. Hush, vad jobbigt! Väl framme i backen fick vi ett par riktigt underbara timmar i blandat solsken/molnigt väder. Jag och Carro åkte några åk med min familj i början innan vi drog iväg på egen hand. SÅ skönt att bara tänka på sej själv för ett tag….

Vid 3-tiden åkte vi hem, sen gick jag och Carro en långpromenad i solskenet (det var solsken men det var lite snö/träd/hus i vägen) i en timme innan vi tog en välförtjänst (välbehövd?) dusch! Nu på kvällen hjälptes alla vuxna åt med att få i ungarna lite middag innan Denice och Peter och Jennifer och Andy gav sej av till en restaurang. Carro och jag hade alltså barnen så vi fixade dessert (mycket uppskattat) och satte sedan alla 6 kidsen framför tv:n (ännu mer uppskattat). Att läsa bok och natta alla vildmonster har vart ”a pain in the neck” men nu ligger de iaf i sina sängar och är tysta. Finally!

Nu har vi precis fixat i ordning det sista här och gosat ner oss i soffan med musiken på och chokladen inom räckhåll. Ska välja en film för kvällen och frågar ni mej är det ganska så stor chans att det blir ännu ett par avsnitt av Solsidan! Sen måste vi dock sova tidigt, för i morrn blir det förhoppningsvis ännu en dag i backarna innan vi beger oss hemmåt igen. Trevlig med tröttsam helg i Tahoe!



På väg till backarna!!





Alla barnen hade fått nya, trådlösa hörlurar så de kunde kolla film i bilen utan att vi andra skulle bli helt galna. Väldigt uppskattat! De hade också fått en ny (dyr) sladd för att koppla samman sina iPods med bilens tv så att de kunde kolla på sina iPod-filmer i bilen. Tror ni inte att något klump trampar på sladden när den är ihopkopplad med iPoden och båda delarna går sönder! Dessa barn...



Vem sa att Californien var soligt och varmt?! Tahoe ligger (normalt sett, alltså utan bilköer) ca 3 timmar från Lafayette! Helt galet att jag hemma kunde ligga i bikini och här är det svainekallt och 3 meter snö!



När vi drog iväg för oss själva tog vi oss till toppen där man hade v ä r l d e n s utsikt över Lake Tahoe!! Så galet snyggt, man bara stod där och glömde tid och rum!



Önskar att jag haft med mej  min riktiga kamera..







Sen kom det en snäll (och snygg?) ung man och frågade om vi ville att han skulle ta en bild. Ja tack!



När vi väntade på att Andy skulle hämta bilen satt Tea och skakade av köld, så hon fick låna min scarf...

f

..och Carolines vantar!



Först ville hon inte riktigt vara med på bild..

 

Men sen mutade Jennifer henne med 3 st m&m´s och då blev hon såhär glad! Kul unge det där!

Dagen bästa var när Jennifer berömde Carro och sa massa positivt till henne, och sen vände sej om och såg min snopna min över att jag inte fick beröm. Då skyndade hon sej att tillägga:
-Elin, you are also a mellow and smiley person!

Det fina i kråksången var att jag tyckte hon sa "mellow and SMELLY person"!!!!!


Kommentarer
Postat av: Lars

Mellow and smelly person, that is so much you Eeeeeelin

2011-02-27 @ 08:20:20
Postat av: Per Lundberg

Mm... Det verkar vara härligt där uppe i Lake Tahoe området.

2011-02-28 @ 10:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0