22 Januari / Lördag



Åh, det är sådana här dagar man lever för! Vaknade upp vid 10-tiden och ute strålade solen från en klarblå himmel.  Josefine sms:ade och skulle till reservatet och springa. Jag tvingade mej själv att ringa henne och be henne plocka upp mej så vi kunde springa ihop.. När vi kommer till reservatet finns det inga lediga p-platser över huvud taget! VI körde varv efter varv, men icke… Efter tredje varvet säger Josefine:
-Mitt turnummer är 4, så nu borde vi få napp!
-Mitt turnummer är 5, så får vi inte det måste vi ta ett varv till innan vi ger upp, svarar jag.
Och tro det eller ej, men under 5:e varvet är det en gammal tant som åker och ger oss sin parkeringsplats! Jag säger bara nummer 5!

Reservatet var underbart, jag fattar inte att jag inte tagit mej tid att åka dit tidigare! En liten asfaltsväg som i ca 2.5-3 miles slingrar sej upp och ner (Lafayette är kulligt) och runt en sjö. Utsikten var helt fantastisk, solen sken, fåglarna kvittrade, ekorrarna hoppade (vi var glada att vi inte såg någon tvättbjörn), det luktade svensk sommar (!) och vi kämpade på med löpningen ;)

Efter reservatet ringde vi Carro1 som precis tränat klart på gymet, och sen möttes vi upp på Chaos i Lafayette för lite brunch. GOTT! Detta får helt klart bli en ny lördagsrutin. Vi satt ute i solskenet och det var ca 20 grader varmt!



Scrambled eggs, stekt potatis, bacon, surdegsbröd och en latte. Tjejerna var lite nyttigare än mej och åt sallad, men som jag njöt av mitt käk!

Efter brunchen var tanken att vi skulle åka till Sun Valley Mall och shoppa. När Carro1 släppte av mej hemma så jag kunde byta från mina träningskläder säger Jennifer till mej:
-Idag är det så varmt så du kan faktiskt ta på dej din bikini och lägga dej vid poolen och bara relaxa. Jag bara stirrade, för det var ju helt sant det hon sa! Det hela slutade med att Josefine och Caroline1 åkte och shoppade bort pengar och Caroline2 kom över till mej. Sen hängde vi vid poolen, i soolen, i närmare 25 graders värme. Ingen dålig lördag 22 Januari det inte! Jag var i himlen… Resten av helgen OCH nästa vecka ska det bli likadant väder så mitt humör är verkligen på topp nu!

Vid 5 började jag jobba igen och Carro2 hängde på. Vi tog ungarna till Pizza Antika och käkade underbart god pizza och sen åkte vi vidare till Coldstone för lite glass. På hemvägen släppte vi av Carro2 hemma hos sej. Hemma hos oss hade J&A ett litet (frågan är om de vet vad litet betyder) party med några få (?) gäster.. Med mycket skicklighet, en skopa tur och en massa lirkande lyckades jag lotsa alla tre ungarna genom köket (såg till att de hälsade på alla och var snälla/söta), till deras badrum och såg till att de borstade tänderna och satte på sig pyjamas. Sen satte jag dom framför tv:n i A&J’s rum i en timme. Låg helt utslagen och sussade under tiden. Sen fick jag dom i säng, cuddlade med Tea och läste om grekiska myter och gudar för pojkarna.  Allt detta medans jag hade en konstig stomach ache. Vid 9.30 var jag off. Förstår ni att jag är helt utslagen eller? Vilken exhausting dag/kväll… Nu ställer jag klockan på 8:30 am och när den ringer tar jag på mej bikinin, går ut och lägger mej i solen och somnar om. Det ser bra ut det här! Natti natti!





Btw, Caroline hade med sej svenskt lösgodis och bearniesås till mej. Undrar hur många pluspoäng det är? Typ 100?, 200?... 500 kanske..



På Coldstones



Mina underbara barn! <3

ps. Sa jag att att åka till USA som au pair är ett av de absolut bästa beslut jag tagit någonsin?!


Kommentarer
Postat av: mamsen

Elin! You´re doing great! Love u

2011-01-24 @ 08:02:21
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0