23 Januari / Söndag



WOW!! Woooooow, wooow woow! Så glad är jag! Har varit en helt toppendag! Vid 1-tiden bartade jag, Carro1, Carro2 och Josse in till SF. Solen sken och shortsen och brillorna var på plats. Vi gick av vid Embarcadero och började sedan dagens vandring. Först gick vi till Fishermans Warf och Pier 39. Där köpte vi käk och satte oss sedan i solskenet och tittade på sjölejonen och den fantastiska utsikten medans vi åt. Sen gick vi vidare, gjorde ett snabbt stop på Starbucks (iskaffe) och fortsatte sedan vidare till Girardelli affären. Ojojoj. Jag är så tacksam för att jag behärskade mej och inte gick lös i den affären. Jag kunde lätt gjort av med ett par veckors lön där inne, LÄTT! All denna choklad……… Tur man fick provsmak iaf. Men jag köpte ingenting! Oj så stolt jag är! Sen tänkte vi ta en av dessa berömda Cable Cars till Union Square, men det var världens längsta kö! Hurtiga som vi är så bestämde vi oss för att gå istället ;) Haha! Så vi gick genom China Town (vilket inte var något för mej) och styrde alltså kosan mot Union Square för lite shopping. När vi kom fram var klockan runt 5. Efter Forever 21 och H&M närmade sej klockan 6:30 vilket var tiden då jag skulle möta upp Claudia och några andra på Cheescake Factory. Detta var Claudias sista dag i SF, hennes au pair-år är över och i morrn startar hon sin travel month med att åka till Hawaii. Lyckost! Vi var ca 10 stycken som hade avskedsmiddag för henne och det var riktigt, riktigt hemskt att säga hej då! Men hon har lovat att komma till Sverige och hälsa på när jag är hemma så jag får väl nöja mej med det… :P Sen bartade jag hem tillsammans med tre av au pairerna och väl i Orinda var Andy snäll att hämta upp mej i den svarta hyrbmw:n som han har medans hans riktiga är på lagning.
-Hot car, sa de andra när de såg den. Jag kan inte annat än att hålla med, men lyssna på detta: Andy tycker inte om den!! Och det är en liten, svart sportig ASLÄCKER bmw!! Hallå? Jag antar att jag aldrig riktigt kommer förstå mej på mina värdföräldrar, de har sina idéer. Men jag tycker om dom ändå. ;)

Jag älskar verkligen San Francisco! Jag älskar pirerna, solen, backarna, palmerna, bilarna (oooja, det finns så många läckra bilar), höghusen, hela kittet! SF har det där lilla extra, en speciell charm som inte går att beskriva utan måste upplevas! Jag är verkligen lyckligt lottad som har möjligheten att bo här! Dessutom är jag ofattbart glad över mina underbara vänner <3 JAg kan ju ärligt säga att jag inte känner minsta lilla hemlängtan just nu!

Jo juste! Idag har jag vart 70 dagar i USA. Det går fort, alldeles för fort! Och i morses vaknade jag av världens hemskaste mardröm! Andy och Jennifer skällde ut mej efter noter (i drömmen alltså!). Det var jättehemskt, ni kan aldrig föreställa er! När jag berättade det för dem kunde jag iaf skratta åt det, och de gjorde dom också. Sen posade dom framför mej och sa: Ta kort på oss nu!



Så här såg det ut! HAHAH! Som sagt, jag tycker verkligen om dom!



Vi började våran promenad vid pier 14 som ligger alldeles bredvid Bay Bridge.






Bay Bridge





Underbara SF





Det här stället skulle du gilla pappa!



Min vän Bläckis!



Pier 39





Pier 39 hos alla sjölejon



Utsikten från Piren var helt underbar. Vi såg Alcatraz..



....sjölejon....



.. och på långt avstånd såg vi Golden Gate Bridge.





Ja, jag var faktiskt där. Sinnes!



Surdegsbrödet som SF är kännt för.





Sen träffade vi buskmannen. Eller iaf en av dom :P















China Town



Union Square (om jag inte minns helt fel)



Claudia min underbara vän får avsluta dagen! Jag älskar henne och jag kommer verkligen sakna henne!


Kommentarer
Postat av: Anja

Elin,Elin! Vilka bilder från SF!! Mumma för oss januaribleka sengångare här hemma. När jag läser om Dina äventyr blir jag så glad för Din skull, och påmind om att det finns hopp om en vår och sommar här också. Allt gott! Anja

2011-01-24 @ 10:54:39
Postat av: Maria Johansson

härliga bilder elin!! visst är SF enormt kulligt!!? ja fattar inte hur mkt ja gick där egentligen jösses... inne på Houdinis, du vet surdegsbrödsstället köpte ja en grilled cheese.. för typ 90 spänn!! o de va bara typ en liten brödskiva me en skiva ost på.. sen gick ja raka vögen till ghirardelli o köpte världens godaste chokladglass, haha! :)

2011-01-24 @ 12:07:27
URL: http://marialinneajohansson.blogg.se/
Postat av: mamsen

Det ser ut som på film, med skyskrapor och allt, och du är med i den. Wow, wow, wow! I can´t wait! Och jag ska absolut åka cable car oavsett hur lång kö.....Puss

2011-01-24 @ 13:31:55
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/
Postat av: Sofia Karlsson

Vilka underbara bilder. Var i SF bor du? lite utanför kanske?

Jag är i rematch, eller jag har fått min familj och så, de bor i Ross, lite norr om SF. Jag bara längtar tills jag får komma dit. SF ser ju helt underbart ut, har hört så mkt positivt om det! :)

2011-01-24 @ 13:46:42
URL: http://sofiaemilykarlsson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0