24 Januari / Måndag



x Soldag idag igen, YES!

x Plockade upp mitt chokladmonster Tea på skolan som vanligt och hann sen med Jamba Juice (köpa smoothie), Yoghurt Shack (frozen yogurt) och Safeway (groceries) på en timme.

x Packade snacks och lunch och drog sen till parken i Orinda där vi mötte upp Josefine och hennes två barn. Sen hade vi pickning på en filt i gräset och ungarna lekte i lekplatsen medans vi solade/snackade..

x Dance class på Oakwood med Tea och Kai-Kai. Såååå sött! Jag bara njuter av att se de små liven in action!

x Plockade upp pojkarna på biblioteket och åkte hem. Hade fått brev från Sverige och lilla farmor!! <3 Blir så ofattbart glad! Både farmor och farfar hade skrivit ett brev och dessutom hade de skickat med massa kort! Det är äkta glädje! (Kom dock en liten tår i ögat)

x Spelade fotboll i trädgården med alla barnen. Sen var det dags att laga middag och det stod kids dinner på schemat (alltså att de får komponera sin egen middag, så länge de äter protein, frukt och grönsaker). Så jag tog papper och penna och frågade ungarna vad de ville ha. Cooper och Tea Sloane gick bra, sen var det Dev's tur:
-I want... ice-cream and Fresca (en slags läsk), var hans svar.
-Sure, no problem! I put it on the list, svarade jag och låtsades börja skriva.
Gissa om hans ögon blev stora! Haha!

x Dagen avslutades med "Hot tub night", tillsammans med hela familjen! Musiken var på och det var dansparty såklart!

Åh vilken dag säger jag bara! Jag har skrattat konstant i 12 timmar känns det som! Och det roligaste av allt var när Cooper ramlade i poolen!! Ja det är sant! Med byxor, t-shirt, skor, hela kittet! Det hela skedde när vi spelade fotboll och bollen rullade ner i poolen. C och TS skulle försöka få tag i den med hjälp av långa pinnar och grejer. När bollen är ganska nära poolkanten lutar sej Cooper ut och försöker nå den och Tea Sloane råkar typ bara nudda honom. Han faller som ett träd, PLASK!! Jag kubbar fram för att se hur han mår och ser hur han kommer upp till ytan, nästan gråtfärdig eftersom det är så kallt i vattnet! Jag känner hur skrattet bara bubblar i mej och jag gör verkligen allt för att inte börja skratta högt! Så jag tar tag i honom och drar upp honom, blir helt plaskvååt på köpet, och sen släpar jag med mej honom till poolhuset. Springer in hämtar en handduk, ut igen, drar av honom t-shirten och virar om handduken. Sen exploderar jag av skratt för det hela är så komiskt och som tur är så ser han det roliga och börjar skratta han med! HAhaha och vad vi skrattade! Det positiva var att han mer än gärna tog en varm dusch, och jag övertalade honom att inte bara värma sej utan duscha på riktigt med tvål och grejer (duschning brukar annars vara ett problem).. Yes, bra jobbat där Elin!



Mitt chokladmonster! Tar alltid chokladyogurt på yogurt shack.



-My pants are normaly light, light blue, sa Cooper eter sitt ofrivilliga dopp i poolen ;)



Liselott mailade en bild idag, är den inte supersöt?! Hennes kommentar var underbar: Alla är glada och nöjda när potatisplockningen är avslutad! Så sant så...

I morrn ska Jennifer upp jättetidigt och "skriva in" Tea för nästa termin i skolan. Hon och några andra mammor ska börja köa redan vid 5-tiden eftersom att de har minskat antalet platser på skolan. (har vi otur får hon gå på en sämre skola som ligger längre hemmifrån). Hela kvällen har hon planerat i telefon vad de ska ha med sej, det är Chocolate chip banana bread hit, sovsäckar dit och tom kuddar och grejer.. Hon har ojat sej hela kvällen över detta och jag sa att om hon gav mej en veckas ledigt skulle jag åka istället för henne ;) Hon bara garvade :P Skön humor har hon iaf ^^,

Natti!

Kommentarer
Postat av: Liselott

Visst är kortet härligt, men jag är inte längre säker på att arbetet verkligen är avslutat när kortet togs, kanske är mer för det trevliga sällskapets skull vi är så glada! Jag måste läsa ikapp allt du skrivit snart, jag har inte hunnit med att läsa ordentligt men jag har scrollat neråt o kikat på bilderna och det räcker iaf för att se att du har det bra. Det glädjer mej! Kram Lotta

2011-01-25 @ 21:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0