27 Januari / Torsdag



Sa jag inte att det skulle bli en bättre dag idag?! Jodå :D Morgonen flöt på som vanligt, 1.5 timmes jobb och sen var jag off. Tog en välbehövd nap i poolhuset och vid 12 var jag on igen. Hade projekttid så jag satt vid en dator, pysslade med familjens bilder/videor och lyssnade på musik. Soft! Vid 2.30 skulle jag egentligen plocka upp pojkarna, åka vidare till Teas skola (få pojkarna att läsa i bilen medans vi väntade) och plocka upp henne vid 3. Sen skulle vi till biblioteket och göra läxor. 15 min innan jag ska åka kommer Jennifer och säger:
-Jag plockar upp Cooper idag och Andy tar Tea så du har bara Devon och kan koncentrera dej på hans läxor. Yes! Bara en unge tänker jag. Sen ändrar hon sej och säger:
-Förresten, jag kan plocka upp båda pojkarna och bara släppa av Devon på biblioteket så kan du åka raka vägen dit. YES, det här blir bara bättre och bättre tänker jag! Och det är nu vi kommer till det fina i kråksången!
Precis när jag är på väg ut genom dörren ringer hon och har ändrat sig, igen!
-Jag tar båda pojkarna på special date och vi jobbar på Devons läxor under tiden, så du kan bara fortsätta med ditt projekt! JAAAAAAAAAAAAAAA!!! Så jag bara fortsatte att dunka musik och pyssla vid datorn. Rihanna – S&M och Enrique Iglesias – Tonight är toppfavoriterna nu!

Vid 4:30 kommer pojkarna hem, men de leker för sej själva, spelar piano och basket och grejar. Så jag får värsta impulsrycket och börjar göra en bulldeg av jästen som mamma och pappa skickade. När degen står på jäsning inser jag, med skräck och kalla kårar, att jag inte har köpt något pärlsocker! Neeej, neej! Letar som en galen igenom bakskåpet, och tror ni inte att jag har sånt flyt att det är någon (högst troligen en au pair) som har ställt ett paket längst in, längst upp! Tack Lina, Camilla och Sandra, ni räddade min dag! Sen hoppar hjärtat ut ur bröstet på mej igen, för jag inser att jag inte har några bullformar. Suck. SUCK! Så jag panikringer till Andy som fortfarande är på special date med Tea och nu är det deras tur att leka riddare. Så de svänger förbi Safeway på vägen hem och köper dessa efterlängtade formar till mej :D Yes! Så när de kommer hem sätter jag och Tea igång och bakar bullarna, och jag säger bara: Mums! Jag kan när jag vill :D Såååå gott! SÅÅÅ GOTT! Äkta lycka, att känna doften av nybakade kanelbullar i hela huset ;)

Efter bullarna gjorde jag Swedish pancakes och Swedish meatballs med pasta till middag. Så vi hade en svensk afton skulle man kunna säga :) Och såklart började min underbar familj att ”prata” svenska. Jag gav dem varsitt nytt ord som var deras ”speciella svenska ord”! Teas ord var: Sötnos, Jennifer ord var: Vacker och Andys var: Teknikens mästare. Tea valde ordet ”Rose” till mej, så bara så ni vet så är ”Ros” mitt eget svenska ord nu! Hah!

Vid 7-tiden kom Tove över och vi skulle plocka upp Carro2 och se en film på bion i Walnut Creek. Tyvärr blev vi lite sena så vi missade filmen, men inte hängde vi läpp för det. Vi åkte till Target istället, köpte kaffe på Starbucks och sen shoppade Carro2 loss! Tove och jag satt i provhytten och käkade Safeway Cookies och Ahlgrens bilar medans Carro2 provade alla sina plagg. Och vad vi skrattade! Eftersom det var Carro2s första besök på Target var ingen förvånad när notan slutade på över $100 ;) Jag köpte inget, bara några smågrejer för typ $10. Bra jobb Björklund! Sen drog vi hem till mej och såg Gossip Girl, Säsong 1, avsnitt 1! Yeah ;)





TS slickar skålen. Jag skojar inte, hon hade den nästan på huvudet som en hjälm, för att komma åt allt!



Tea Sloane -I don't know if I've done this before, but I like it. It's fun!
Elin - I'm pretty sure you have, you are doing such a good job!



Och så lite (?) pärlsocker på toppen :D



Resultatet <3



Target!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!

Jag har läst din blogg och ditt au pair år verkar vara helt underbart. Jag har skrivit min au pair ansökan hos Cultural Care och är just nu i matchningsprosessen. Har fått en familj men är inte säker på om dom är den rätta för mig. Jag vill helst till Kalifonien. Hur gick du till väga för att få denna underbara familj?

2011-01-28 @ 21:00:10
Postat av: Lovisa

HEJ ELIN!!

Du är så galet bra på att skriva. Garvar nästan högt när jag läser om vad du gör och upplever. Din familj verkar vara såååå toppen. Fortsätt med detta, det glädjer säkert fler än mig.

Kram

2011-01-29 @ 00:25:12
Postat av: mamsen

Vilket resultat!!! Mums! Men du, man kan baka bullar utan formar. Hihi! xoxo Mam

2011-01-29 @ 12:23:58
URL: http://elinviktoriabjorklund.blogg.se/
Postat av: Per Lundberg

Det ser verkligen mumsigt ut.

2011-01-29 @ 20:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0