28 Januari / Fredag



Plockade upp Tea Sloane på skolan som vanligt vid 11.45. Där mötte vi Carro2 och Julia och så åkte vi hem till oss och käkade lunch. Sen mötte Tove upp oss och alla vi fem åkte till Yoghurt Schack. Mums. Tea och Julia var såå glada! Efter det skildes vi åt och jag och Tea åkte till Target för att shoppa lite kläder och lite mat.



Att shoppa med Tea Sloane är något alldeles speciellt. När man går där bland hyllorna kan man plötsligt upptäcka att man tappat bort henne, Går man två-tre hyllor bakåt så ser man henne sitta/stå och vika några kläder om någon slängt ifrån sej! Min lilla städtös, allt ska organiseras. Oavsett om det är UNO-kortleken, kläder på target eller saker utspridda i köket :)



Som sagt......

Jag köpte en svart glittrig, jättesöt kofta till henne som hon älskade! Hittade också ett par svarta mjukisbyxor åt Devon. Devon och kläder är ett litet problem för sej. När Jennifer plockade upp pojkarna idag så hade Devon glömt sin tröja. De gick runt på skolgården och letade men hittade den inte så då gick de till stället med kvarglömda kläder. Tror ni inte att Jennifer hittade TRE utav hans tjocktröjor där??!?!! Duh. Och grejern är alltså den att han aldrig har några ”snygga” byxor rena. (snygga skolbyxor, alltså mjukisbyxor). Ibland kommer han upp och har kombinerat ett par röda mjukisbyxor med en knallgul t-shirt och en blå tjocktröja. Inte okej. Så därför köpte ja dessa svarta ”snygga” mjukisbyxor åt honom. När jag kommer hem och visar Jennifer säger hon:
-Ja dom är jättebra, det enda kruxet är hur vi ska övertala honom att tycka om dem. Han har ju lite konstig smak när det gäller kläder. Han bryr sej inte så mycket om hur det ser ut, utan vill mer att det ska vara skönt.
-No problem, säger jag. I’ll just tell him this:
-Devon, I bought you some new pants today. I know, they are kind of ugly, but they are reaaaaally comfortable!
Jag och Jennifer vek oss dubbla av skratt, ibland är jag riktigt bra faktiskt! J tyckte det var så bra/roligt sagt att hon faktiskt bad mej skriva om det i bloggen ;) Och btw, igår när jag gjort pannkakor, kanelbullar, köttbullar och haft hand om ungarna så sa hon: Wow E, you are amazing. You just outdid yourself!

Vid 3 kom två kusiner och en av pojkarnas kompisar över så jag hade 6 ungar under två timmar men det var inga problem. Tea och Kai-Kai lekte för sej och de större barnen lekte på nedervåningen (alltså spelade wii, dance game och kollade på film i bion. Men ändå, jag låg i soffan och halvsov i 45 min. Göött!).  

Vid 5 var jag off. Vid 6 åkte hela familjen till the Thorntons (Carro2, Julia Alex, Sally, Justin) och hade welcome party för Carro2. Ungarna lekte och vi vuxna åt cheese and crackers, god mat, pratade, skrattade och hade det riktigt trevligt. En bra kväll. Vid 8:30 åkte vi hem, jag var helt slut och slocknade i bion medans jag kollade the Mentalist med J&A. Nu har jag kravlat mej ner hit till poolhuset och faktiskt vart duktig nog och postat det här inlägget. Det ni.



Sally kommer förmodligen döda mej om hon ser att jag lagt ut den här bilden, so don't tell her! När jag tog upp iPhonen och började ta kort sa: Noo pictures, no pictures och såg vettskrämd ut.....

Som grädde på moset ska jag bara jobba 3 timmar i morrn och bara ha hand om Tea! Ujuj. 10-12.45. Sen börjar helgen på riktigt och då ska vi ut på äventyr och tigerjakt. Nu däremot är jag villig att överlämna mej till min underbara säng, i mitt underbara poolhus, hos den här underbara familjen. I Kalifornien. I USA. Xoxo Gossip Girl. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0